شناسهٔ خبر: 60534 - سرویس ریلی

معاون مسافری راه‌آهن:

ظرفیت جابجایی مسافران در اربعین ۳۸ درصد افزایش یافت

میر حسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن گفت: این شرکت در سال جاری با اختصاص ۷۳۶ قطار مسافری به زائران اربعین، اولویت اول خود را در این ایام خدمت‌رسانی بیشتر به مشتاقان زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن با اعلام این خبر در تشریح اقدامات شرکت راه‌آهن در اربعین حسینی گفت: این تعداد قطار ظرفیتی بالغ بر ۳۰۶ هزار نفر- صندلی را شامل می‌شود که نسبت به سال گذشته حکایت از افزایش ۳۸ درصد افزایش ظرفیت جابجایی مسافران در ایام اربعین دارد.

وی با بیان اینکه افزایش قطارها در این مسیر نسبت به سال گذشته از رشد رصدی برخوردار بوده است، افزود: در سال گذشته،۶۰۱ قطار با ظرفیت ۲۲۱ هزار  نفر- صندلی به امر جابجایی مسافران اربعین اختصاص یافته بود.

معاون مسافری راه‌آهن همچنین از راه‌اندازی ۲۱۰ قطار فوق‌العاده در این ایام خبر داد و تشریح کرد: ۱۷۶ قطار فوق‌العاده در مسیر تهران-کرمانشاه-مهران و ۳۴ قطار در محور جنوب در حال خدمت‌رسانی به زائران هستند.

وی اضافه کرد: همچنین در این ایام به شکل ۲۴ ساعته قطار رایگان بین ایستگاه خرمشهر تا مرز ریلی شلمچه در حال سرویس‌دهی است و سیر تمامی قطارهای محور جنوب از ایستگاه اهواز تا ایستگاه خرمشهر ادامه دارد.

افزایش ۲۶ درصدی قطارهای ایجادی

همچنین موسوی در مقایسه‌ای ظرفیت ریلی سال ۹۷ با سال ۹۶ در ایام اربعین حسینی (ع) گفت: در مجموع قطارهای ایجادی در این ایام ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این قطارها شامل ریل بأس خرمشهر-شلمچه، قطارهای مشهد-خرمشهر، قطارهای فوق‌العاده تهران-خرمشهر، قطارهای فوق‌العاده تهران-کرمانشاه قطارهای مشهد-کرمانشاه هستند که درمجموع میزان سیر آن‌ها ۷۳۶ بوده است.

معاون مسافری راه‌آهن در ادامه با بیان اینکه ظرفیت ایجادی قطارهای اربعین سال ۱۳۹۷ در مقایسه با سال ۱۳۹۶ از ۴۳ درصدی برخوردار بوده است، اضافه کرد: درمجموع در سال جاری توانستیم ظرفیت ۳۱۹ هزار و ۹۲۶ نفر صندلی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه قطارهای فوق‌العاده قطارهای فوق‌العاده تهران-کرمانشاه و قطارهای فوق‌العاده تهران-کرمانشاه در سال جاری به قطارهای پیشین اضافه‌شده است، یادآور شد: علاوه بر اینکه بر افزایش ظرفیت قطارهای سال گذشته، این دو قطار به ترتیب ۱۰۱ هزار و ۷۸۴ و ۴ هزار نفر صندلی در سال جاری ایجاد کرده‌اند.

راه‌اندازی ۳ ایستگاه جدید

موسوی در بخشی دیگر از راه‌اندازی ۳ ایستگاه جدید موقت در مسیر ملایر تا کرمانشاه خبر داد و گفت: این ایستگاه‌ها به‌منظور افزایش ظرفیت و اعزام قطارها راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش راه‌آهن این است که در امر خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی (ع) وقفه ایجاد نشود، در مورد سایر اقدامات انجام‌شده در این ایام گفت: ایستگاه‌های جدیدالاحداث کرمانشاه و فیروزان به لوازم موردنیاز مجهز و ایستگاه‌های صلواتی در ایستگاه خرمشهر و کرمانشاه راه‌اندازی شده‌اند.

گفتنی است فروش بلیت قطارهای مسافری ویژه اربعین و همچنین ایام ۲۸ صفر از ۱۰ صبح روز شنبه مورخ ۹۷.۷.۲۱به شکل هم‌زمان در مراکز مجاز فروش بلیت قطار و نیز سایت‌های اینترنتی آغازشده است.