شناسهٔ خبر: 60540 - سرویس بنادر و دریانوردی

با حضور ۱۶ تن از از فرماندهان و سرمهندسان؛

دوره آموزش مامور امنیتی شرکت کشتیرانی توسط سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد

جلسه دوره آموزش مامور امنیتی شرکت (Company Security Officer) کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای ۱۶ تن از فرماندهان و سرمهندسین واجد شرایط آن شرکت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، این دوره آموزش بر اساس طرح درس مصوب IMO و در راستای آیین نامه بین المللی امنیت کشتی و تسهیلات بندری (ISPS Code) توسط اداره کل حراست، بخش امنیت دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار گردید.

بر اساس مصوبه کمیسیون دفاعی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بنادر به عنوان تنها مرجع دریایی و متولی امر دریانوردی به نیابت از دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) و دیگر مجامع و تشکل‌های بین‌المللی در امر بنادر، لنگرگاه‌ها و صنعت کشتیرانی بازرگانی است و  به عنوان مقام منتخب، مسئولیت تبیین، اجرا و نظارت عالیه بر چگونگی به مورد اجرا در آمدن جزء جزء مصوبات سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) را بر عهده دارد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، اداره کل  حراست نیز به نیابت از سازمان بنادر و دریانوردی و  به عنوان متولی اصلی پیاده سازی و نظارت بر حسن اجرای الزامات مقررات و آیین نامه های بین المللی امنیت دریانوردی در آب های تحت حاکمیت ج. ا. ایران و از جمله آیین‌نامه بین‌المللی امنیت کشتی و تسهیلات بندری (ISPS Code)  بوده و با هدف حفظ مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه تجارت دریایی و وفق الزامات و استانداردهای ارائه شده در آیین‌نامه بین‌المللی امنیتی دریانوردی دوره مذکور را برگزار کرد.