شناسهٔ خبر: 60542 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:

اتصال ریلی و جاده‌ای ایران و عراق در اولویت قرار دارد/ تلاش برای تکمیل محور ایلام-مهران تا پایان سال جاری

اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «تاکید رئیس جمهوری توسعه حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای بین ایران و عراق با اولویت ریل است» گفت: اتصال ریلی و جاده‌ای به کشور عراق در بین کشورهای همسایه در اولویت برنامه‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از پایانه مرزی مهران ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی به ملت شریف ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمام همت دولت، مسئولان و ستاد اربعین رفع نواقص، بهبود زیرساخت‌ها و امکانات برای تسهیل تردد زائران بوده است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی به زعم مسئولیت خود تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم خواهد داشت.

اسلامی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با دولت عراق گفت: طرح‌های پیش‌بینی شده ریلی برای اتصال دو کشور محور چهار خطه مهران-نجف طبق مذاکرات در دستور کار قرار خواهد داشت و امیدواریم تلاش ما منجر به ایجاد جاده‌های ایمن برای تردد مردم دو کشور شود.

وزیر راه و شهرسازی از تکمیل محور ایلام-مهران تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: توقف این پروژه صرفا به برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی است و پس از بازگشت زائران به‌سرعت تحت عملیات اجرایی قرار خواهد گرفت.

اسلامی با توجه به ترافیک نقطه صفر مرزی و پایانه مرز در ایام پیک تردد زائران گفت: افزایش گیت‌های تردد زائران و ایجاد امکانات برای پشتیبانی، نمونه‌ای از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده به شمار می‌رود که نقش استاندار ایلام در این زمینه برجسته و مشخص است.

 وی با اشاره به تأکید رئیس‌جمهوری بر توسعه حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای بین ایران و عراق و تسهیل تردد مردم دو کشور برای دسترسی به عتبات عالیات دو کشور به ویژه از طریق ریل، گفت: داشتن جریان پایدار بار و مسافر در ترانزیت ریلی، جاده‌ای و دریایی همچنین توسعه روابط با کشورهای همسایه جزو اولویت‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی است و اتصال ریلی و جاده‌ای به کشور عراق در بین کشورهای همسایه در اولویت قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان یادآور شد: در خصوص بزرگراه مهران-نجف از وزیر امور خارجه کشورمان برای مذاکره با دولت جدید عراق در راستای دستیابی به کریدورهای ترانزیتی قوی‌تر و با کیفیت درخواست خود را مطرح کرده‌‌ام.