شناسهٔ خبر: 60556 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارش باران طی دو روز آینده در جنوب، شمال و شمال شرق کشور/ کاهش دما در سواحل خزر از پنجشنبه

آب و هوا طی دو روز آینده در استان‌های خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شرق و شمال شرق، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد بارش باران گاهی رعدوبرق شدید موقت ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین مطابق نقشه‌های هواشناسی طی دو روز آینده در استان‌های خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شرق و شمال شرق، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد بارش باران گاهی رعدوبرق شدید موقت ادامه خواهد داشت.

همچنین در این مدت به سبب شکل‌گیری ابرهای همرفتی بر روی تنگه هرمز و سواحل هرمزگان وزش باد شدید موقت، رگبار باران، رعدوبرق و مواج شدن دریا پیش‌بینی می‌شود.

در روز چهارشنبه ناپایداری‌ها به صورت پراکنده برای بخش‌هایی از خراسان رضوی و خراسان جنوبی و جنوب کرمان ادامه خواهد داشت.

از پنجشنبه با ورود پرفشار و جریانات سرد شمالی، روزهای پنجشنبه و جمعه سواحل دریای خزر و اردبیل بارش باران، وزش باد، کاهش دما و مواج بودن دریای خزر پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات این استان‌ها بارش برف رخ خواهد داد.

امروز بخشهای مرکزی خلیج فارس به سبب وزش باد شدید، مواج خواهد بود و ارتفاع موج به حدود  یک و نیم  تا ۲ متر می رسد و همچنین به سبب شکل گیری ابرهای همرفتی بر روی تنگه هرمز در تنگه هرمز و سواحل هرمزگان وزش باد شدید موقت، رگبار باران، رعد و برق و مواج شدن دریا پیش بینی می شود.
 
سه شنبه  شرق خلیج فارس مواج است و ارتفاع موج حدود یک تا یک و نیم متر خواهد رسید.  از این رو توصیه می شود طی این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک بعمل آید و از شنا کردن در سواحل و بکارگیری قایقهای تفریحی و سبک جلوگیری شود.

دمای سه روز آینده استان‌های به همراه شرایط جوی آن‌ها را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.