شناسهٔ خبر: 60628 - سرویس استان‌ها

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان خراسان شمالي اعلام کرد:

مطرح شدن ۲۶ پرونده در کمیسیون ماده پنج شهرهای اسفراین ،جاجرم و ایور در خراسان شمالی

جلسه سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی از مطرح کردن ۲۶پرونده در جلسه کمیسیون ماده ۵ شهرهای اسفراین ،جاجرم و ایور در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی ، روزبه‌دادجو گفت: این جلسات با حضور معاون عمرانی استاندار ،مدیرکل راه و شهرسازی استان ،شورای شهر و شهرداران این ۳شهر و دیگر مسئولان عضو کمیسیون در محل سالن جلسات دفتر معاون عمرانی استاندار برگزار شد.

وی اظهار داشت :در کمیسیون ماده ۵ اسفراین تعداد ۱۳پرونده مطرح شد که موضوعات آنها بیشتر در مورد تغییر کاربری ،تثبیت گذر ، تامین پارکینگ بوده است و همچنین با توجه به لزوم همکاری با مالکینی که املاک آنها در مسیر تعریض قرار دارد، کمیسیون ماده پنج به منظور جبران خسارت املاک واقع در تعریض مقدر نمود در صورتی که ملک دارای سند مالکیت شش دانگ باشد وبابت تعریض خسارتی از شهرداری دریافت نکرده باشد ،سطح اشغال و تراکم (حداکثر ۸۰ درصد مساحت ملک پس از تعریض) برمبنای مساحت ملک قبل از تعریض لحاظ شود.

دادجو به پرونده‌های مطرح شده شهر جاجرم اشاره کرد و افزود: ۱۰پرونده در کمیسیون جاجرم مطرح شد که موضوعات آنها هم بیشتر در مورد تغییر کاربری،اصلاح گذر و افزایش سطح اشغال تجاری بوده است و مهمترین پرونده نیز مربوط به پرونده بررسی نقشه تفکیکی اراضی ملی ۲۰ هکتاری واقع در جنوب شهر جاجرم بود که با توجه به ضرورت تامین خدمات در نقشه های تفکیکی ،نقشه طرح تفصیلی با رویکرد افزایش سرانه خدماتی اصلاح و نقشه اصلاحی با لحاظ نمودن کاربریهای مختلف به تصویب کمیسیون رسید.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: ۳ پرونده هم از شهرداری ایور مطرح شد که تصمیم گیری لازم در مورد این پرونده ها توسط اعضای جلسه صورت گرفت.