شناسهٔ خبر: 60687 - سرویس استان‌ها

بدیعی مقدم خبر داد:

توزیع بالغ بر ۳۰۰ جلیقه شبرنگ میان زائرین پیاده امام رضا (ع)

پياده روي مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خبر داد: تا کنون حدود ۳۰۰ جلیقه  شبرنگ میان زائران پیاده انجام شده تا ایمنی آنان در تردد از حاشیه جاده ها ارتقاء یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، تا کنون نشست های بسیاری برای تامین ایمنی زائران پیاده برگزار شده و هماهنگی لازم با نهادهای مرتبط انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در این باره گفت: توزیع بالغ بر ۳۰۰ جلیقه  شبرنگ میان زائران پیاده انجام شده است تا ایمنی آنان در تردد از حاشیه جاده ها ارتقاء یابد.

علی اصغر بدیعی مقدم اظهار داشت: توزیع جلیقه های فسفری میان زائران به منظور کاهش حادثه های ترافیکی انجام می شود.

وی گفت: به زائران پیاده توصیه می شود از مسیر خلاف خودروها حرکت کنند تا بهتر برای رانندگان دید داشته باشند همچنین زائران پیاده در مسیر، از عبور عرضی جاده خود داری کنند و از اسكان در حاشیه جاده به شدت بپرهیزند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان شمالی گفت: به منظورتامین ایمنی زائران پیاده امام رضا(ع) نشست های مختلفی انجام و هماهنگی های لازم انجام شده و توصیه های لازم به هیات های مذهبی که به صورت پیاده به مشهد مقدس عزیمت می کننده، داده شده است.

علی شرفی رئیس اداره حمل ونقل مسافر اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز بیان داشت: كاروان‌ها موظفند در زمان روشن بودن هوا ترجیحا یك ساعت بعد از طلوع آفتاب تا یك ساعت قبل از غروب آفتاب تردد نمایند. و در محلهایی كه محدودیت عبور در حریم راه وجود دارد ( مانند پلها و یا ترانشه های بزرگ ) ، بایستی الزاماً از شانه راه استفاده شده وعبور كاروان بصورت صفهایی یك ردیفه و با رعایت كامل موارد ایمنی ( استقرار پرچم شبرنگ و علائم هشدار دهنده در طرفین ) انجام شود.

ایشان خاطرنشان شدند در شرایط جوی نامطلوب برفی ، بارانی و یا مه گرفتگی باید از تردد كاروان خودداری شود. در صورت اضطراربه منظور تأمین دید كافی ( استفاده از لباسهای روشن و شبرنگ دار ) ضروری است./