شناسهٔ خبر: 60758 - سرویس ریلی

ارتقاء سایت‌های رادیویی راه‌آهن یزد/ افزایش کیفیت مکالمات مسیر یزد- بادرود

ریل سایت‌های رادیویی ایستگاه‌های محور یزد، باهدف تکمیل پوشش رادیویی محور یزد- بادرود و افزایش کیفیت مکالمات، ارتقا یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در این طرح یک کانال DMR (سایت رادیویی دیجیتال) به شبکه موجود در ایستگاه‌های یزد، شمسی، اردکان، نائین و سنگی اضافه‌شده است.

بر اساس این گزارش،همچنین در ایستگاه زواره که تاکنون فاقد سایت رادیویی بود، یک ست سایت DMR با کلیه متعلقات نصب شد .

بر این اساس تعداد سایت‌های DMR این اداره کل به ۱۱ ست افزایش یافت تا گامی مؤثر در راستای ارتقای ایمنی ترددها برداشته شود.

با نصب سیستم DMR کیفیت مکالمات کاربران ترانک رادیویی از قبیل لکوموتیو رانان افزایش محسوس خواهد داشت و متصدیان ترافیک در هرلحظه امکان برقراری تماس از طریق دیسپچر با قطار موردنظر را خواهند داشت.

گفتنی استDigital Mobile Radio یک استاندارد باز رادیویی است که مؤسسه استانداردهای مخابراتی اروپا (ETSI) در سال ۲۰۰۵ آن را تصویب کرده است.

DMR مجموعه‌ای از فناوری‌های ترکیبی صدا، اطلاعات، ویژگی‌ها و برنامه‌های کاربردی عمومی و شناخته‌شده را شامل می‌شود که امکان انتقال با یکدیگر روی دو مود سیستم‌های آنالوگ قدیمی و ترانک را فراهم می‌کنند .

DMR سعی می‌کند مزایای سیستم‌های دیجیتالی شامل کیفیت بالای مکالمات، انتقال اطلاعات، سرویس‌های تکمیلی، بهره‌برداری بهینه از باندهای فرکانسی به همراه حفظ قابلیت پوشش شبکه‌های آنالوگ را به سیستم‌های قدیمی آنالوگ PMR اضافه کند .

هدف اصلی استاندارد DMR ترسیم یک سیستم دیجیتالی با پیچیدگی‌های کم، هزینه‌های پایین و فارغ از برند و پلتفرم است تا بتواند از تشکیل بازارهای انحصاری و فروشندگانی که فقط محصولاتی برای راهکارهای خودشان ارائه می‌کنند و اجازه نمی‌دهند دیگر محصولات در این سیستم سازگاری داشته باشند، جلوگیری کند.