شناسهٔ خبر: 60778 - سرویس استان‌ها

با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان صورت گرفت:

بازدید از نمایشگاه پدافند غیر عامل استان مازندران

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان به همراه چند تن از معاونین از نمایشگاه پدافند غیر عامل استان مازندران که در سالن ارشاد برگزار شد بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران ، عبداله بهادری در حاشیه این بازدید از پدافند غیر عامل به عنوان عامل ارتقای پایداری در بحران‌ها یاد کرد افزود:مازندران از جمله استانهایی است كه در تمامی بخشهای حمل و نقل اعم از هوایی ـ ریلی ـ جاده ای و دریایی صاحب امتیاز بوده، از این رو رعایت الزامات پدافند غیر عامل در این استان دارای اهمیت و ویژگی خاص می باشد.

عبداله بهادری تصریح كرد: وجود منابع طبیعی در این استان اعم از دریا ـ جنگل ـ دشت و ... و همچنین تردد بالای گردشگر و مسافر در محورهای استان و حجم بالای ترافیك از جمله مواردی است كه ارزش و اهمیت كارگروه راه و شهرسازی پدافند غیرعامل را در مازندران در جایگاهی خاص و مهم قرار می‌دهد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ضمن تشریح اهمیت پدافند غیرعامل در حوزه زیرساخت‌های مواصلاتی و مسکن و شهرسازی یادآور شد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل در اولویت اول طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و راهسازی قرار دارد و با انتخاب مشاور الزامات پدافند غیرعامل در قالب پروژه های مهم راهسازی درحال مطالعه می‌باشد.

وی افزود:امروزه به غیر از مقوله زیست محیطی بحث پدافند غیر عامل نیز به عنوان یك عنصر حیاتی در تصویب پروژه های حمل و نقلی نقش بسیار مهمی ایفاء می‌نماید.

گفتنی است این نمایشگاه که با حضور معاون عمرانی استاندار مازندران ، مدیران و مسئولین استانی افتتاح گردید تا ۱۴آبان ماه در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان دایر می باشد.