شناسهٔ خبر: 60780 - سرویس هوایی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد:

تکذیب تعیین سقف برای بلیت هواپیما/ قیمت بلیت هواپیما بر مبنای هزینه یک ساعت صندلی-پرواز

رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تکذیب تعیین سقف ۴۵۰ هزار تومانی برای بلیت پرواز تهران مشهد گفت: قیمت بلیت هواپیما بر مبنای یک ساعت صندلی-پرواز در پرواز رفت‌وبرگشت محاسبه می‌شود.

رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در پاسخ به ادعای کی از فعالین صنعت گردشگری مبنی بر وجود سقف ۴۵۰ هزار تومانی برای قیمت بلیت پرواز تهران-مشهد گفت: هیچگونه سقفی برای قیمت بلیت هواپیما از سوی دولت تعیین نشده، چراکه اساسا قیمت‌گذاری تکلیفی برای بلیت هواپیما در دستور کار قرار ندارد.

وی ادامه داد: قیمت بلیت هواپیما بر مبنای هزینه یک ساعت صندلی-پرواز در پرواز رفت و برگشت محاسبه می‌شود.

جعفرزاده در توضیح علت گرانی برخی پروازها در ایام خاص گفت: در ایام خاصی که تقاضا برای یک سمت پرواز زیاد است، ممکن است قیمت بلیت هواپیما در پرواز یک طرفه افزایش پیدا کند، چراکه تقاضا برای پرواز بازگشت پایین است و هواپیما ممکن است بدون مسافر به مبدا پرواز بازگردد.

وی افزود: در چنین شرایطی پرواز بازگشت گاه تا کمتر از یک سوم قیمت پرواز رفت عرضه می‌شود و قیمت مجموع پرواز رفت و برگشت غیرمنطقی نیست.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری درباره تخلف آژانس‌ها و چارتر کننده‌ها در ارائه بلیت با قیمتی بالاتر از نرخ اعلام شده توسط شرکت‌های هواپیمایی گفت: اگر یک نمایندگی فروش، آژانس یا چارتر کننده قیمت را بالاتر از نرخ اعلام شده توسط شرکت‌های هواپیمایی به مسافران عرضه کند، قطعا تخلف صورت گرفته و قابل پیگیری است.

وی ادامه داد: مبنا نرخی است که شرکت‌های هواپیمایی در سایت خود اعلام می‌کنند. سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی توصیه کرده است که بر نحوه عرضه بلیت خود نظارت داشته باشند.