شناسهٔ خبر: 60782 - سرویس ریلی

احمدی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

پیشرفت ۷۰ درصدی در تحقق برنامه ترانزیت و حمل بار راه‌آهن/ اداره کل امور لجستیک شرکت راه‌آهن تشکیل شد

بابک احمدی معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت شرکت راه‌آهن از پیشرفت ۷۰ درصدی برنامه شرکت راه‌آهن در ترانزیت و حمل‌ونقل کالا خبر داد و گفت: در صورت ثبت رکورد ۳ میلیون تن بار ترانزیتی تا پایان سال جاری سهم ترانزیت ریلی به ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

بابک احمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ثبت رکورد ترانزیت ۱ میلیون و ۵۸۴ هزار تن و بیش از ۱ میلیون تن بار صادرات و واردات ریلی در سال ۹۶ اظهار داشت: نسبت به برنامه سال جاری شرکت راه‌‌آهن در بخش جابجایی بار حدود ۷۰ درصد پیشرفت حاصل شده است و امیدواریم تا پایان سال جاری سهم ترانزیت ریلی به ۲.۵ الی ۳ میلیون تن افزایش یابد.

وی افزود: در صورت ثبت رکورد ترانزیت ۳ میلیون تن بار در حمل‌ونقل ریلی، سهم ریل نسبت به کل حجم ترانزیت حاصل از فعالیت شقوق مختلف در سال ۹۷ به ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت شرکت راه‌آهن از تشکیل اداره کل امور لجستیک در زیرمجموعه معاونت بهره‌برداری و سیر و حرکت خبر داد و گفت: وظیفه اصلی این اداره کل اجرای دستورالعمل مراکز لجستیک با رویکرد حمل‌ونقل ترکیبی بار در کنار کیفی سازی حمل‌ونقل جاده‌ای ریل بتواند بیشترین استفاده از ظرفیت‌های موجود را داشته باشد.

احمدی گفت: اداره کل امور لجستیک شرکت راه‌آهن با اخذ مجوزهای لازم از سازمان امور استخدامی شکل‌گرفته و به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرده است.

معاون بهره‌برداری و سیر و حرکت شرکت راه‌آهن خاطرنشان کرد: در پی همکاری‌های شرکت راه‌آهن و سازمان بنادر و دریانوردی در قالب کارگروه «ریل- بندر»، ظرفیت‌های تخلیه، بارگیری و اتصال ریل و توسعه ریل در بنادر طی جلسات مستمر مورد بررسی قرار گرفت. همچنین هماهنگی‌های لازم بین اداره کل امور لجستیکی شرکت راه‌آهن و اداره کل امور لجستیک و حمل‌ونقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی به‌طور مستقیم در این کارگروه شکل می‌گیرد.