شناسهٔ خبر: 60815 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

مواج شدن و کاهش دمای استان‌های ساحلی با شمالی شدن جریانات / سرد شدن ۶ تا ۸ درجه‌ای شمال شرق کشور تا آخر هفته

آب و هوا- هواشناسی امروز باورود سامانه بارشی در نوار غربی کشور بارش‌ها آغاز شد و در سه روز آینده با تشدید و گسترش آن، بارش در نیمه غربی شدت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و مطابق نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز باورود سامانه بارشی در نوار غربی کشور بارش‌ها آغاز شد و در سه روز آینده با تشدید و گسترش آن، بارش در نیمه غربی شدت خواهد گرفت.

از این رو با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر بارش باران، وزش باد، کاهش نسبی دما و مواج شدن دریا، در استان‌های ساحلی نیز آغاز خواهد شد.

همچنین برای روز سه‌شنبه در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف دور از انتظار نیست.

برای چهارشنبه با تضعیف سامانه بارشی در غرب کشور از شدت بارش کاسته شده و گستره بارش به مناطق شرقی کشور کشیده می‌شود.

از این رو امروز رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان و کردستان، بارش باران در گیلان و اردبیل، بارش پراکنده باران در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال غرب فارس و بوشهر، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، البرز، قزوین، ارتفاعات تهران، مازندران، مرکزی، همدان و غرب اصفهان خواهد بود.

در روز سه‌شنبه رگبار باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس و بارش باران در برخی مناطق استان‌های البرز، تهران، قم، مرکزی، سمنان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، غرب اصفهان، آذربایجان غربی و شرقی، همدان، زنجان و قزوین دور از انتظار نیست.

در این وضعیت در روز چهارشنبه بارش باران در برخی مناطق خوزستان، شمال بوشهر، شمال غرب فارس و کهگیلویه و بویراحمد، بارش به صورت پراکنده در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، یزد، جنوب اصفهان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، همدان، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، ارتفاعات تهران، البرز، قزوین، خراسان رضوی و شمال سمنان و کاهش ۶ تا ۸ درجه دما در شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

طی سه روز آینده هم براساس این شرایط غرب خلیج فارس مواجه پیش‌بینی می‌شود و برهمین اساس طی پیرو اطلاعیه ویژه هواشناسی دریایی، در ادامه فعالیت سامانه  جوی که در غرب کشور فعالیت دارد در روز سه شنبه و چهارشنبه نیز همچنان در مناطق غربی خلیج فارس افزایش ابر ، وزش باد شدید، رگبار و رعد وبرق  و افزایش ارتفاع موج از  یک و نیم متر تا دو متر پیش بینی می شود.
از این رو توصیه می شود طی این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک بعمل آید و از بکارگیری قایقهای تفریحی و سبک جلوگیری شود.

دمای و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.