شناسهٔ خبر: 60831 - سرویس وزارتی

بازدید وزیر راه و شهرسازی از ایستگاه راه‌آهن ارومیه

بازديد وزير وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به آذربایجان غربی از ایستگاه و خط راه‌آهن ارومیه بازدید كرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در جریان سفر به استان آذربایجان غربی از ایستگاه راه‌آهن ارومیه به مساحت۵ هزارو ۳۷۰ مترمربع بازدید كرد.

ایستگاه راه‌آهن ارومیه باتوجه به اینكه یك ایستگاه تشكیلاتی تلقی می‌شود، از ساختمان‌های مختلفی همچون ساختمان‌های پست برق، ژنراتور، درزین‌خانه، نگهبانی، نمازخانه، پلیس، انبار سوخت، تاسیسات حرارتی و سایر تشكیلات در مجموع با زیربنای خالص ۱۶ هزارو ۶۳۸ مترمربع احداث شده است.

در ادامه محمد اسلامی با استفاده ار درزین از محور ریلی ارمیه-مراغه بازدید كرد. محور ریلی ارومیه-مهاباد به طول ۹۸ كیلومتر در دولت یازدهم و دوازدهم در دست ساخت قرار گرفته و مجموع خطوط اصلی و ایستگاه ۱۲۷۵ كیلومتر است. از مشخصات راه‌آهن این محور می‌توان به تعیین سرعت ۱۲۰ كیلومتر در ساعت برای سیر قطارهای باری و ساخت ۶۰ كیلومتر در ساعت برای قطارهای مسافری اشاره كرد.

همچنین این محور دارای ۴ ایستگاه است. در این پروژه ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مكعب عملیات خاك برداری، ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مكعب عملیات خاك ریزی، ۲۰۰ هزار مترمكعب بتن ریزی و ۱۰ هزار مترمكعب كارهای فلزی صورت گرفته است.