شناسهٔ خبر: 60841 - سرویس بنادر و دریانوردی

کمیته صدور مجوز سازه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی صادر کرد؛

موافقت با ساخت دستك رسوب‌گير بندر صيادی بريس در چابهار

بندر بریس کمیته صدور مجوز سازه های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با صدور مجوز ساخت یک شاخه دستک رسوبگیر بندر صیادی بریس متعلق به سازمان شیلات ایران بمدت یک سال موافقت نمود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آذرپیکان معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان اعلام کرد: کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با صدور مجوز ساخت یک شاخه دستک رسوبگیر بندر صیادی بریس بمدت یک‌سال موافقت کرد.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان افزود: مدارک لازم پس از دریافت از طریق سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور به آدرس: sm.pmo.ir در کمیته صدور مجوز سازه های دریایی سازمان با حضور کلیه اعضاء از دیدگاه فنی و مهندسی، مهندسی سواحل، سازه دریایی و... و. مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت و در نهایت مجوز ساخت یک شاخه دستک رسوب‌گیر به مدت یک‌سال مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، گفتنی است، دستک رسوبگیر در مسیر جاده چابهار به پسابندر- روستای بریس در ۴ کیلومتری شرق بندر صیادی بریس قرار دارد.

بر اساس بند ۲۲ ماده ۳ آئین نامه سازمان بنادر و دریانوردی مصوب سال ۱۳۴۸ مجلسین و الحاقیه تبصره مصوب سال ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی، این سازمان موظف است از ساخت و سازه و یا بهره برداری از تاسیسات و تجهیزات فاقد مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی از طریق مراجع ذیصلاح قانونی جلوگیری نماید و بمنظور حفاظت از خط ساحلی کشور از آسیب های ناشی از ساخت و سازه های غیراصولی مربوط به تاسیسات دریایی و بندری، کلیه متقاضیان طرح های ساحلی اعم از حقیقی و حقوقی موظف هستند قبل از اقدام به ساخت و ساز نسبت به اخذ مجوز های لازم (موافقت اولیه، تاسیس یا ساخت و بهره برداری) از این سازمان اقدام نمایند.