شناسهٔ خبر: 60847 - سرویس جاده‌ای

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

جزئیات عملیات اجرایی آزادراه ارومیه-تبریز/پیش بینی بهره برداری از قطعه ۴ تا پایان سال

خادمی در جمع مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه قطعات یک و دو آزادراه ارومیه- تبریز هم اینک در دست بهره‌برداری قرار دارد، گفت: برای تکمیل قطعه ۳ به ۲۰۰ میلیاردتومان نیاز است و امیدواریم قطعه چهار تا پایان سالجاری به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي خیراله خادمی در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از آزادراه ارومیه-تبریز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این آزادراه یکی از مهمترین پروژه‌های در دست اجرا و ارتباط دهنده دو استان آذربایجان‌غربی و شرقی است.

وی افزود: آزادراه ارومیه- تبریز به طول ۱۷۰ کیلومتر از هفت قطعه تشکیل شده است که قطعات یک و دو به طول ۴۳ کیلومتر هم اکنون در دست بهره‌برداری قرار دارند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل قطعه ۳ آزادراه ارومیه- تبریز را مهمترین قطعه این پروژه عنوان کرد و گفت: احداث این قطعه به طول ۱۷ کیلومتر باعث کاهش ۱۲ کیلومتری طول مسیر فعلی می‌شود و علاوه بر ارتقای سطح سرویس جاده نامناسب کناری دو دستگاه تونل هرکدام به طول ۲۴۰۰ متر  در این مسیر ساخته خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: برای تکمیل این قطعه ۲۰۰ میلیاردتومان نیاز است.

خادمی با اشاره به قطعه ۴ ازادراه ارومیه - تبریز بیان کرد: این قطعه هم اینک از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی برخوردار است که امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم این قطعه ۳۳ کیلومتری را به بهره برداری برسانیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص قطعات ۵، ۶ و ۷ در حال مذاکره با سرمایه گذار هستیم تا عملیات اجرایی را در اسرع وقت آغاز شود.