شناسهٔ خبر: 60849 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی اعلام کرد:

آماده‌باش بخش حمل و نقل و راهداران در خدمات‌رسانی به زائران پیاده رضوی/استقرار ۵۰۰ مرکز عرضه بلیت غیرحضوری در مشهد مقدس

ابراهیم نصری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی گفت: هم‌زمان با آغاز سفرهای زائران امام رضا (ع) در ايام پايانی ماه صفر، راهدارخانه‌ها و مراكز خدماتی رفاهی بين‌راهی سطح استان آماده ميزبانی و خدمات‌رسانی بالغ بر ۵۰۰ هزار زائر پياده هستند. همچنین ۵۰۰ مرکز عرضه بلیت غیرحضوری نیز در مشهد مقدس جهت تهیه بلیط اینترنتی از آژانس‌ها و دفاتر اختصاصی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط‌ عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ابراهيم نصری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی، اظهار داشت: در سال گذشته نیز میزبان بیش از ۴۰۱ هزار زائر بودیم و امسال علاوه بر عملیات راهداری در تسطیح و بهسازی مسیر موکب‌های مجاز، با فعاليت ۹۵۷ راهدار، ۳۵ راهدارخانه، مراکز خدماتی رفاهی بین‌راهی سطح استان و ۹۶ گشت شبانه‌روزی راهداری، آماده خدمات‌رسانی به زائران هستیم.

وی در ادامه افزود: این اداره کل با توزیع ۱۰۰۰ جلیقه ایمنی زائرین و آموزش مسئولان ایمنی کاروانهای پیاده در حال حرکت در سطح استان به دنبال افزایش ایمنی تردد کاروان های پیاده بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان‌رضوی همچنین با اشاره به مسدود بودن محور قدیم مشهد ـ باغچه به دلیل حفظ امنیت و ایمنی سفر زائرین پیاده، گفت: براساس تجربه سنوات گذشته، هرساله این محور برای سفر پیاده ایمن مسدود می‌شود و با سازمان اتوبوسرانی جهت تأمین اتوبوس برای انتقال زائرین در راه مانده در ۵ محور استان هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی افزود: در آخرین روز ماه صفر محور قديم مشهد - باغچه به دلیل رفع مشکل ازدحام ترافیک خروجی مشهد به سمت ملک‌آباد یک طرفه خواهد شد.

نصری در ارتباط با آماده‌سازی ۵۰۰۰ دستگاه انواع ناوگان مسافربری جاده‌ای در بخش حمل و نقل عمومی، گفت: طی ۸ روز پایانی ماه صفر بیش از ۲۸۰ هزار نفر با وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای به مشهد مقدس وارد شدند و پیش‌بینی می‌شود پس از پایان مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا (ع) در ایام پایانی ماه صفر با اضافه شدن زائرین پیاده به بخش حمل و نقل عمومی بیش از ۸۰۰ هزار نفر از طریق ۱۳۰ شرکت مسافربری جابه‌جا شوند که برای این امر بیش از ۵۰۰۰ دستگاه از انواع ناوگان حمل و نقل عمومی آماده جابجایی زائرین می‌باشند.

وي ضمن اشاره به هماهنگی با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی براي آماده‌سازی جایگاهها و تأمین سوخت ناوگان مسافری گفت: پیش‌بینی می‌شود در این ایام روزانه بیش از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مشهد مقدس خارج شود که در همین رابطه هماهنگی با ده استان معین تهران، قم، گیلان، مازندران، گلستان، اصفهان، کرمان، فارس، خراسان‌شمالی و جنوبی برای اعزام ناوگان ثابت و کمکی و تأمین سوخت آنها انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان‌رضوی با بيان اين كه ۵۰۰ مرکز عرضه بلیت غیرحضوری در مشهد مقدس وجود دارد، افزود: با توجه به پیش‌بینی مشکلات حوزه حمل و نقل مسافر در این ایام از مردم عزیز تقاضا مي‌شود تا به صورت اینترنتی و غیر حضوری از آژانس ها، دفاتر اختصاصی، دفاتر پیشخوان، رزرواسیون ۳۸۰۸۶، سامانهwww.safar۷۲۴.com و www.payaneh.ir بلیت خود را تهیه کنند تا در پایانه ها با مشکلات احتمالي و شلوغی ایام پیک مسافر مواجه نشوند.

نصري يادآور شد: كاركنان اداره‌كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان خراسان‌رضوي به صورت شبانه‌روزی در پایانه‌های مسافربری سطح استان و پایانه امام رضا (ع) مستقر هستند. همچنین سامانه‌های پیامکی ۱۰۰۰۵۲۵ و تلفن گویای ۱۴۱ آماده پیگیری مشکلات، شکایات و پیشنهادهاي زائرین گرامی هستند./