شناسهٔ خبر: 60855 - سرویس مسکن و شهرسازی

امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام گرفت:

بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از شهر جدید هشتگرد/ تأمین خدمات زیربنایی، مهمترین مشکل سایت مسکن مهر هشتگرد

بازديد اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به همراه مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و همچنین تعدادی از مدیران استانی و محلی ضمن برگزاری نشستی جهت بررسی مشکلات شهر جدید هشتگرد از پروژه‌های عمرانی این شهر جدید بازدید و از نزدیک در جریان جزئیات آن‌ها قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به همراه حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و همچنین تعدادی از مدیران استانی و محلی در نشستی به بررسی مشکلات شهر جدید هشتگرد در بحث حمل و نقل، سایت مسکن مهر و سایر پروژه‌های عمرانی این شهر پرداختند.

گفتنی است نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین پس از حضور در این نشست از ایستگاه قطار شهری هشتگرد و تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر جدید نیز بازدید کرده و از نزدیک در جریان جزئیات این پروژه‌ها قرار گرفتند.

مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در این نشست با تأکید براینکه تلاش است تا در صورت تأمین اعتبارات لازم قطار برقی هشتگرد تا پایان سال جاری به افتتاح برسد گفت: خوشبختانه بحث تأمین آب شرب برای ساکنان این شهر جدید معضل بزرگی بود که در خرداد ماه امسال حل شده و آب شرب بخش عمده‌ای از مناطق هشتگرد با استفاده از سد طالقان تأمین شد.

هدایت در ادامه افزایش قیمت زمین در استان البرز را یکی از اتفاقات خوب برای جذب جمعیت در شهر جدید هشتگرد اعلام کرد و گفت: درحال حاضر تعداد زیادی واحد مسکونی در هشتگرد آماده تحویل و سکونت هستند که پیش‌بینی می‌شود تا خرداد ماه سال آینده حدودا ۱۲۰ هزار نفر در این منطقه ساکن شوند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بحث تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی مهمترین مشکل سایت مسکن مهر هشتگرد است گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار واحد مسکن مهر آماده تحویل هستند که به دلیل عدم نصب انشعابات هنوز قادر به تکمیل آن‌ها نیستیم.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هم‌اکنون ۲ درمانگاه آماده افتتاح و ۴ درمانگاه در مرحله ساخت در سایت مسکن مهر هشتگرد داریم گفت: خوشبختانه براساس رویکرد جدید مجموعه شهرهای جدید در احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی با کیفیت برای قشر متوسط موفق شدیم یک پنجم از این واحدها را به شهر جدید هشتگرد اختصاص دهیم که تداوم فرآیند اجرایی آن‌ها نیازمند تأمین قیر و امکانات لازم برای آماده‌سازی اراضی است، در این راستا از نمایندگان محترم مجلس درخواست داریم تا در این بخش به مجموعه شرکت کمک کرده و ما را در ساخت واحدهای مذکور حمایت کنند.

هدایت همچنبن با اشاره به مشکلات شهر جدید هشتگرد در حوزه ناوگان درون‌شهری حمل و نقل بیان کرد: این شهر جدید به دلیل وسعت بسیار و پراکندگی فازهای مسکن مهر نیاز به ناوگان حمل و نقل درون شهری بهتری دارد که تقاضا داریم در تقویت این بخش نیز توجه ویژه داشته باشید./