شناسهٔ خبر: 60879 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد؛

کاهش ۳ تا ۶ درجه‌ای دما در شمال‌شرق و شرق/بارش برف در ارتفاعات زاگرس مرکزی/باران، رگبار و رعد و برق در جنوب، جنوب‌غرب و دامنه‌های زاگرس

گزارش هواشناسی امروز در برخی از نقاط شمال شرق و امروز و فردا در برخی مناطق سواحل مرکزی و غربی دریای‌خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و شمال غرب کشور، باران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش بینی کلی بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری موید این مطلب است که امروز در برخی از نقاط شمال شرق و امروز و فردا در برخی مناطق سواحل مرکزی و غربی دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز، غرب و شمال غرب کشور، باران پیش بینی می‌شود.

روز جمعه این وضعیت به شکل پراکنده در دامنه های جنوبی البرز تداوم خواهد یافت. همچنین، طی سه روز آینده مناطق جنوب و جنوب غرب کشور و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، بارش باران گاهی به شکل رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

گفتنی است در این مدت بارش در ارتفاعات زاگرس مرکزی به شکل بارش پراکنده برف خواهد بود.

همچنین بر اساس اعلام کارشناس سازمان هواشناسی کشور، امروز از شدت بارش‌های پراکنده‌ای که در شرق سواحل خزر و شرق کشور بود کاسته می‌شود و در عین حال، میزان کاهش ۳ تا ۶ درجه ای دما در شرق کشور پیش‌بینی شده است.  همچنان برای سه روز آینده در غرب سواحل دریای خزر، در دامنه های زاگرس، غرب و جنوب غرب، بارش ها به صورت پراکنده وجود دارد که این بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف است.

بر اساس این گزارش، برای پنج‌شنبه علاوه بر این مناطق برای استان‌های چهارمحال و بختیاری و جنوب اصفهان نیز بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است. همچنین، دامنه‌های زاگرس و در بخش‌های جنوبی استان‌های زنجان، قزوین، کردستان، شمال همدان، مرکزی، کرمانشاه، شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب اصفهان برای فردا بارندگی، دارند.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، برای سه روز آینده شمال بوشهر، جنوب خوزستان و غرب خلیج فارس، رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی را دارند. تهران نیز امروز آسمانی نیمه ابری دارد و اوایل وقت امشب باز هم بارش های پراکنده را برای تهران خواهیم داشت.

طبق آمار، کمینه دما در ایستگاه مهرآباد ۶ درجه بالای صفر شد و بیشینه دما نیز به ۱۶ درجه بالای صفر خواهد رسید.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان های کشور را می توانید اینجا مشاهده کنید.