شناسهٔ خبر: 60893 - سرویس ریلی

عضو هیات مدیره راه‌آهن مطرح کرد:

تاکید بر اختصاص یک درصد فروش نفت و گاز و ۱۰ درصد فروش گازوئیل به توسعه راه‌آهن

رسولی عضو هیئت مدیره شرکت راه‌آهن تاکید کرد: طبق ماده ۷۰ قانون الحاق (۱)، باید ۱۰ درصد از مبلغ فروش گازوئیل و بر اساس احکام برنامه ششم یک درصد فروش نفت و گاز به توسعه ریل و راه‌آهن اختصاص‌یابد که این درآمدها جدای از اعتبارات تملک دارایی سرمایه و رشد سالانه آن است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن در بازدید از مرکز فرماندهی پلیس راه‌آهن، با بیان اینکه امنیت یکی از اصلی ترین زیرساخت‌های لازم برای تحقق توسعه است گفت: اجرای اهداف برنامه ششم، در توسعه حمل‌ونقل ریلی منوط به تحقق تمام احکام مرتبط با این موضوع در قانون برنامه است زیرا ارزیابی‌های گذشته نشان می‌دهد که یکی از دلایل عدم تحقق اهداف برنامه‌های ۵ ساله کشور نبود تناسب میان میزان تحقق منابع و اهداف تعیین‌شده که لازم و ملزوم یکدیگر است، خواهد بود.

وی با تشریح وضعیت اعتبارات وبودجه شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: راه‌آهن حداکثر تلاش خود را برای رسیدن به اهدافی که قانون‌گذار در برنامه ششم توسعه برای این شرکت در حمل بار و مسافر تعریف کرده، انجام می‌دهد اما باید به تحقق منابع موردنیاز برای رسیدن به اهداف بلند برنامه ششم در این رابطه توجه بیشتری شود.

او تاکید کرد: یکی از احکام برنامه ششم این است که یک درصد از درآمدهای فروش نفت و گاز به راه‌آهن اختصاص داده شود.

رسولی ادامه داد: همچنین در ماده ۷۰ قانون الحاق (۱) آمده است که ۱۰ درصد از مبلغ فروش گازوئیل به توسعه ریلی و راه‌آهن اختصاص‌یابد که این درآمدها جدای از اعتبارات تملک دارایی سرمایه و رشد سالانه آن است اماهیچکدام از این موارد قانونی عملیاتی نشده اند.

عضو هیات مدیره راه‌اهن ادامه داد: در چند سال گذشته راه‌آهن و توسعه حمل و نقل ریلی بسیار مورد توجه مسئولین عالی کشور بوده و در راس همه مقام معظم رهبری همواره تاکید بر لزوم توجه به توسعه ریلی داشته و دارند؛ همچنین دولت محترم به خصوص سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در همه زمینه ها اعم از صدور مجوزهای لازم و اعطای ضمانت های مورد نیاز در استفاده از تسهیلات خارجی و همچنین در زمینه اعتبارات و تخصیص آن راه‌آهن را حمایت کرده و در ادامه هم حمایت خواهند کرد.

او تاکید کرد:مجلس شورای اسلامی نیز با تصویب قوانین بسیار خوب و کارگشا به راه آهن عنایت ویژه داشته و دارند.

نقش پلیس‌راه آهن در ایجاد امنیت

عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن در دیدار با حشمت‌الله ملکی فرمانده پلیس راه‌آهن، با قدردانی از نیروهای پلیس، گفت: اقدامات مؤثر پلیس راه‌آهن موجب امنیت مردم در ایستگاه‌ها و آرامش خاطر مدیران راه‌آهن است.

رسولی آسیب‌شناسی و شناخت پلیس راه‌آهن نسبت به ماموریت های شرکت راه آهن را در تأمین امنیت این بخش مطلوب خواند و تأکید کرد: باید همدلی و وفاق روز افزون در خانواده راه اهن را شاهد باشیم ، از این رو همکاران راه‌آهن باید در جریان وضعیت، تصمیمات و اقدامات انجام‌شده و در دست اقدام راه‌آهن قرار گیرند؛ زیرا در چنین شرایطی همکاران عزیز ضمن آنکه اطلاع از وضعیت کلان شرکت، نسبت به عملکرد خود امیدوار و دلگرم می‌شوند وبا احساس مسئولیت متقابل در پیشبرد اهداف شرکت مشارکت موثرتری خواهند داشت.

راه‌اندازی پلیس گشت درزین

از سوی دیگر حشمت‌الله ملکی رئیس پلیس راه‌آهن کشور نیز در این بازدید از راه‌اندازی پلیس گشت «دِرزین» در طول خطوط ریلی خبر داد و گفت: اجازه نمی‌دهیم مردم و مدیران راه‌آهن دغدغه امنیت داشته باشند.

وی حضور عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن، مدیرکل حراست و هیئت همراه را موجب ایجاد روحیه، انگیزه و دلگرمی دانست و افزود: وظیفه‌داریم درهر شرایطی مأموریت خود را به‌درستی انجام دهیم.

ملکی ضمن تشریح شرایط و وضعیت نیروی انسانی راه‌آهن، اضافه کرد: کمک به راه‌آهن کمک به مردم، دولت و نظام است.

وی با بیان اینکه نیات خیر، انگیزه و پیگیری هیئت‌مدیره راه‌آهن درباره شرایط پلیس راه‌آهن مغتنم و ارزشمند است، گفت: درک متقابل و نگاه مشترک میان پلیس و راه‌آهن موجب افزایش خدمت‌رسانی پلیس راه‌آهن می‌شود.

فرمانده پلیس راه‌آهن با تشریح برنامه‌های آتی این نیرو برای امنیت بیشتر ایستگاه‌ها و خطوط ریلی، اضافه کرد: روحیه خدمت‌رسانی در نیروهای پلیس راه‌آهن بسیار بالا است و نمی‌پذیریم که مأموریت‌هایمان در راه‌آهن دچار لطمه شود.

گفتنی در این دیدار رسولی ضمن بررسی شرایط کارکنان پلیس راه‌آهن، پیشنهادهایی در مورد بهبود شرایط و نحوه خدمت گذاری این نیرو مطرح کرد و خواستار برگزاری جلسات مشترک به‌منظور بررسی برنامه و بودجه پلیس راه‌آهن برای تحقق اهداف سال ۹۸ شد.

رسولی در این خصوص هم گفت: وجود امنیت پایدار در راه‌آهن به خصوص در شرایطی که دشمن درصدد سلب امنیت از ماست و منطقه پیرامون ما درگیر مشکلات فراوان و ناامنی است مرهون تلاش و همت سربازان و درجه داران و افسران عزیز و رشیدی است که مایه مباهات و افتخار کشور و خانواده بزرگ راه‌آهن هستند.