شناسهٔ خبر: 60930 - سرویس هوایی

مدیر فرودگاه آبادان خبر داد:

انجام نزدیک به ۳۲ میلیارد تومان پروژه عمرانی در فرودگاه آبادان/ افزایش فضای ترمینال به ۹ هزار متر مربع/ رشد ۵.۵ درصدی پروازهای فرودگاه آبادان در نیمه نخست سال ۹۷

فرودگاه آبادان مدیر فرودگاه آبادان با اشاره به انجام نزدیک به ۳۲ میلیارد تومان پروژه عمرانی در این فرودگاه گفت: فضای ترمینال موجود به ۹۰۰۰ متر ارتقا یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، غلامرضا دهقانی‌زاده، مدیر فرودگاه آبادان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تامین امنیت پروازها در این فرودگاه گفت: اولويت كاري ما در كنار ارايه خدمات مسافري، ايمني است و ما تلاش داريم خدمات ايمني را به مسافران ارايه كنيم. در اين زمينه من ادامه دهنده تلاش هاي مديران پيش بوده ام و تلاش شده موانع تامين ايمني برطرف شوند. خوشبختانه در سال ۹۶ توانستيم رتبه نخست شاخص هاي اختصاصي را در ميان ۷۰ دستگاه اجرايي استان كسب كنيم.

وی سپس به موضوع حقوق شهروندی در فرودگاه اشاره کرد و افزود: شروع كار من در فرودگاه با پروژه هايي آغاز شد كه ارتباط مستقيمي با مسافران دارد؛ از جمله نوسازي سرويس هاي بهداشتي و تامين امكانات رفاهي همچون زيباسازي فضا، نور كافي ترمينال ها، پاركينگ كافي و اصلاح مسير دسترسي مسافران که انجام شد. همچنین تلاش كرده ايم فضايي راحت، زيبا و آرامبخش را براي مسافران فراهم كنيم. از سوي ديگر؛ براي همكاراني كه ارتباط مستقيمي با مسافران دارند، دوره هاي آموزشي برگزار كرده ايم و نتيجه اين تلاش ها منجر شد كه سال ۹۵ رتبه بالاتر از متوسط را در ارزيابي ASQ كسب كنيم.

دهقانی‌زاده، با اشاره به اقدامات زیرساختی در این فرودگاه گفت: در حوزه زيرساخت هاي بهسازي و تجهيزات هوانوردي حدود ۳۱.۵ ميليارد تومان پروژه را در فرودگاه اجرا كرده ايم كه از اين مبلغ ۸۶ ميليارد ريال را سازمان منطقه آزاد اروند تقبل كرده است. البته اين مبلغ از اعتبار ۵۰ ميليارد توماني پروژه ترمينال جديد فرودگاه كه به صورت مشاركتي توسط شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران و سازمان منطقه آزاد اروند دنبال مي شود، جداست. همچنین ۹۰ درصد امكانات الكتريكال فرودگاه را نوسازي كرده ايم و یک بار هم توانستیم مشكل حاد قطع روشنايي باند را در مدت ۵۰ روز كاملا برطرف کنیم.

وی ادامه داد: براي بهره برداري موثر و اقتصادي از ظرفيت فرودگاه نيز وقتي زيرساخت ها فراهم شد، توانستيم از امتياز همجواري با بصره عراق كه چهار ميليون نفر سكنه دارد، استفاده كنيم و ارتقاي امكانات فرودگاه باعث شد كه شركت هاي هواپيمايي رغبت بيشتري به اين فرودگاه داشته باشند. خوشبختانه در سه سال اخير به رشد پرواز در فرودگاه از جمله افزايش ۲۵ درصدي در سال ۹۵ و رشد ۵.۵ درصدي پرواز و افزايش ۸.۵ درصدي مسافر در پنج ماه نخست سال ۹۷ (با وجود افزايش ارزش دلار و كم شدن پرواز در ساير فرودگاه ها) دست يافته ايم.

دهقانی‌زاده افزود: در اين حوزه، بهسازي فضاي موجود و نيز ساخت ترمينال جديد را همزمان پيش برديم. فرودگاه آبادان از نظر قدمت، سومين فرودگاه كشور است و پيش از انقلاب اسلامي ۱۰ شركت هواپيمايي بزرگ دنيا از اين فرودگاه پرواز داشته اند. اين فرودگاه در زمان جنگ تحميلي دچار خسارت هاي بزرگي شد و پس از جنگ در تمام دولت ها براي جبران كاستي هاي آن تلاش هاي خوبي انجام شد. در عين حال، هنوز بايد براي ارتقاي جايگاه اين فرودگاه سرمايه گذاري بيشتري شود.

وی افزود: سال ۸۵ طرحي براي مقاوم سازي ترمينال فرودگاه ارايه شد كه براي اجراي آن نيمي از فضاي ترمينال را از مدار خارج كردند. پس از نوسازي و مقاوم سازي ۶۰۰۰ مترمربع از فضا دوباره بازگشت و در سه سال اخير با جذب دو ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال اعتبار از سوی منطقه آزاد اروند، توانستيم فضاي موجود را به ۹۰۰۰ مترمربع برسانيم.