شناسهٔ خبر: 60933 - سرویس بنادر و دریانوردی

عضو کمیسیون عمران مجلس:

معافیت بندر چا‌بهار از تحریم‌ها برای ایران یک فرصت استثنایی‌ است

بندر چابهار عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: معافیت بندر چابهار‌ از تحریم ها فرصت استثنایی برای ایران در راستای تقویت فعالیت‌های بندری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین هاشمی تختی عضو کمیسیون عمران مجلس با اعلام آمادگی کشور هند برای تجهیز و تکمیل بندر شهید بهشتی چابهار گفت: تحریم‌ها برای بنادر کشور تأثیر چندانی ندارد و معاف شدن بندر چابهار از تحریم‌ها یک فرصت استثنایی‌ برای کشور است تا از این طریق بتوانیم واردات و صادرات خود را افزایش دهیم.

وی ادامه داد:همکاری با کشور هند برای تکمیل تجهیزات و سرمایه‌گذاری می‌تواند یک رونق بسیار خوبی برای بندر شهید بهشتی چابهار ایجاد کند و ما باید با جدیت از این فرصت استفاده کنیم و عملیات خود را در این بندر تکمیل کنیم.

هاشمی با بیان اینکه در بندر چابهار بخش عمده‌ای از حمل و نقل مواد معدنی از این بندر انجام می‌شود گفت: کشور هند، افغانستان و پاکستان نیز باید در این زمینه همکاری کنند و از این فرصت در راستای بهبود و تقویت عملیات بندری این ۳ کشور استفاده شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بندر چابهار ارز آوری بسیار خوبی برای کشور دارد افزود: مسئولان بخش بندری باید هر چه سریع‌تر فعالیت‌های این بندر را به نتیجه برسانند و تاکنون تمامی زیرساخت‌های این بندر تکمیل شده و تنها بخش کوچکی از اپراتوری‌ مانده که با ورود کشور هند این بخش نیز تکمیل می‌شود.

وی در پایان گفت: ایران خوشبختانه در این حوزه سرمایه‌گذاری‌های بسیار قوی انجام داده و امیدواریم اثر تحریم‌ها در این بنادر با همت مدیران کمتر اثر بگذارد و ما بتوانیم با فرصت ایجاد شده در بندر چابهار‌ فعالیت‌های بندری خود را تقویت کنیم.