شناسهٔ خبر: 60954 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان خبر داد؛

آمادگی ۴۲ اکیپ راهداری در ایام فصل بارش و زمستان / انجام ۲۷۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای استان گیلان/ افزایش سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات

محمدرضا نازک کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان گفت: در حال حاضر ۴۲ اکیپ راهداری در ۱۶ راهدارخانه ثابت و ۹ راهدارخانه سیار اسکان و آماده خدمت‌رسانی در ایام فصل بارش و زمستان هستند.

محمدرضا نازک‌کار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص شرایط این اداره کل همزمان با آغاز فصل بارش‌ها در محورهای این استان و اقدامات صورت گرفته اظهارداشت: در راستای آمادگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در حال حاضر ۴۲ اکیپ راهداری در ۱۶ راهدارخانه ثابت و ۹ راهدارخانه سیار اسکان و آماده خدمت‌رسانی هستند.

وی افزود: در این زمینه تمام ماشین آلات این اداره کل که ۲۴۵ دستگاه است برای ارائه سرویس آماده شده و بخشی از آنها که در سیل اخیر درگیر بودند با رفع مشکلات دوباره به چرخه خدمات اضافه خواهند شد. طی این مدت نیز ماشین آلات برف روبی ما نیز دو بار اقدام به پاک کردن مسیرها به خلخال برف کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان با اشاره به تجهیز ناوگان ماشین آلات این اداره کل ادامه داد: در این مدت توانستیم ۵ گریدر نو و یک بیل مکانیکی به ناوگان با توجه به اعتباری که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اختیارمان گذاشت اضافه کردیم و به دنبال این هستیم تا ۲ دستگاه کامیون هم به این مجموعه اضافه شود.

وی افزود: همزمان با سرویس دهی در مسیرهای اصلی در راه‌های روستایی و فرعی هم سرویس دهی به بهترین شکل صورت گرفت و به طور مستمر عملیات نگهداری، برف‌روبی، لکه گیری و دیگر اقدامات از جمله تعمیرات ابنیه در حال انجام است.

نازک کار گفت: تاکنون روی بالغ بر ۲۷۰ کیلومتر از مسیرهای استان کار روکش آسفالت انجام شده و طی یکسال و نیم اخیر ۹۷ نقطه پرحادثه آشکارسازی شده‌اند. در همین خصوص ۱۰ اولویت هم انتخاب شده‌اند که اتصالات آن انجام گرفته و کارهای اجرایی و مهندسی آن در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان در ادامه با اشاره به میزان سفرها به این استان در تعطیلات اخیر و کنترل حجم ترافیک بالا در محورها اظهار داشت: در ایام تعطیلی آخر ماه صفر محورها و جاده‌های استان به شدت پرترافیک بود. این ترافیک به خصوص در محور منجیل – رودبار و ورودی رشت بود که بسیار پرحجم و سنگین بود. طبق آمار اعلامی ۱۶ آبان ۱۳ هزار خودروی ورودی بود که برای حل ترافیک یک سطح سرویس دهی خوب از سوی راهداری‌ها و همچنین پلیس را شاهد بودیم.

نازک‌کار در پایان گفت: در راستای بالا بردن امنیت جاده‌ها در حال حاضر ۵۳ سامانه هوشمند ثبت تخلفات در محورها و جاده‌های استان نصب و راه‌اندازی شده‌اند و در برنامه جدید قرار است ۱۵ دستگاه به ناوگان اضافه شود. مقدمات کار درخصوص این تعداد دوربین انجام گرفته و با مشخص شدن پیمانکاران و پیش بردن امور تا اواسط سال آینده تکمیل خواهند شد.