شناسهٔ خبر: 60960 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارش باران و مواج شدن سواحل خزر با فعالیت جریانات شمالی / کاهش دما تا ۶ درجه از فردا در شمال و شمال شرق کشور

آب و هوا با توجه به تغییر این الگوهای پیش‌یابی از اواخر وقت امروز و طی فردا برای استان‌های بوشهر، نیمه جنوبی فارس، غرب هرمزگان، خوزستان، چهار محال وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی‌های کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین براساس نقشه‌های پیش‌یابی، با توجه به تغییر این الگوها از اواخر وقت امروز و طی فردا یکشنبه، برای استان‌های بوشهر،  نیمه جنوبی  فارس، غرب هرمزگان، خوزستان، چهار محال وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد رگبار ورعدوبرق و  وزش باد شدید موقتی و آبگرفتگی معابر عمومی پیش بینی می‌شود.

به همین خاطر و از این رو توصیه می‌شود جهت کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان عزیز، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران بکار گرفته شود.

از روز یکشنبه ضمن تشدید بارش در جنوب غرب و جنوب کشور دامنه فعالیت آن در غرب، مرکز و شرق کشور گسترده خواهد شد و در این مناطق سبب بارش پراکنده باران و وزش باد می‌شود.

شدت بارش روز یکشنبه در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، بخش‌های جنوبی فارس و غرب هرمزگان می‌باشد و بارش پراکنده باران در استان‌های کرمان، یزد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، لرستان و اصفهان رخ خواهد داد.

از یکشنبه بعدازظهر به تدریج با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر بارش باران و وزش باد در غرب سواحل نیز آغاز شده و غرب دریای خزر به تدریج مواج می‌شود.

طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه کاهش نسبی دما بین ۴ تا ۶ درجه در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق کشور انتظار می‌رود و غرب خلیج فارس به خصوص سواحل خوزستان و بوشهر طی سه روز آینده مواج خواهد بود.

 تهران امروز با آسمانی نسبتا ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی همراه بود که پیش‌بینی می‌شود این شرایط طی دو روز آینده نیز در پایتخت برقرار باشد.

دمای هوای تهران امروز در بالاترین حد به ۱۷ درجه بالای صفر رسید و این انتظار وجود دارد که در ایستگاه مهرآباد شاهد کمینه دمای ۸ برای پایتخت باشیم.

گرم‌ترین مرکز استان امروز بندرعباس با بیشینه دمای ۳۱ درجه بالای سفر و خنک‌ترین مرکز استان هم بجنورد و ارومیه با کمینه دمای یک درجه بالای صفر بودند.

دمای و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.