شناسهٔ خبر: 61015 - سرویس استان‌ها

با حضور مدیر كل صداوسیمای خراسان شمالی صورت گرفت:

نشست صمیمی با كاركنان راهداری وحمل ونقل جاده ای استان

بازدید مدیرکل صداوسيمای استان خراسان شمالی بهمراه معاونين اداری خود نشست صميمی با كاركنان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای خراسان شمالی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی ، در این نشست صمیمی قربانی جم مدیر كل صداوسیمای مركز استان رسانه‌ها را ظرفیتی برای نهادینه کردن فرهنگ رانندگی عنوان کرد و گفت: این مرکز آمادگی دارد تا از ظرفیت های خود برای ارتقای ایمنی راه ها و نهادینه کردن فرهنگ رعایت قوانین و مقررات رانندگی استفاده کند و همچنین تهیه و پخش برنامه‌های آموزشی در راستای  ارتقای ایمنی رانندگی و معرفی خدمات بخش حمل و نقل و راهداری را نیز با هم اندیشی دوطرفه در دستور كار خود قرار می دهد .

قربانی جم با بیان اینکه خدمات راهداران در جاده ها، شبانه روزی است و این وجه تشابه این اداره کل با صدا و سیما است افزود: نقش راهداران در زمان بحران، نقش کلیدی است وخدمات اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده ای، همانند صدا و سیما، در مواقع بحرانی واضطراری می بایست بصورت ۲۴ساعته باشد تا هموطنان در جاده ها، سفر ایمنی را داشته باشندو چنانچه خدشه‌ای در خدمات راهداران دیده شود جامعه متضرر خواهد شد.

قربانی جم بر تعامل و همکاری صدا و سیما با اداره کل راهداری تاکید کرد و گفت: صدا و سیمای استان آمادگی دارد تا برای ارتقای ایمنی و کاهش حوادث جاده ای، همکاری لازم را داشته باشد. و تعامل دوسویه مهم است وبه منظور كاهش تصادفات جاده ای می بایست دستگاه های اجرائی ذیربط همراستا با همدیگر حركت كنند.

در ادامه علی اصغربدیعی مقدم مدیر كل راهداری وحمل ونقل جاده ای بیان داشتند یكی ازدغدغه ها واهداف اصلی و حائز اهمیت سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای كشور كاهش تصادفات جاده‌ای است كه این امر نیاز به  برنامه ریزی، تمهیدات لازم ،ارتباط و تعامل دوسویه ، آموزش وفرهنگ سازی دارد به همین منظور اداره  مدیریت راههای اداره كل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای خراسان شمالی  با نظارت بر  ۲۱ دوربین نظارت تصویری جاده‌ای – نصب ۱۸۲ دستگاه جی پی اس بروی خودرورهای راهداری – داشتن ۴تابلوی پیام متغیر جاده ای –۴۵ دستگاه تردد شمار –نصب ۱۵۹ بی سیم خودرویی بروی ماشین های راهداری- ۱عدد تابلوی ترافیك نما كلیه محورهای اصلی استان را تحت پوشش قرارداده است  و ترافیك وتردد وسایل نقلیه را رصد می كند و همچنین سامانه‌ی تلفن گویای ۱۴۱ بصورت شبانه روزی در دسترس همگان  بوده و كلیه اطلاعات مرتبط با محدودیت های ترافیكی – وضعیت جوی – مسیرهای مسدود و.... را در اختیار كاربران قرار می دهد .

بدیعی مقدم افزوداداره  مدیریت راههای استان  ۱۱ سامانه دارد كه كلیه رخدادهای جاده ای و حوادث ترافیكی جاده ای را رصد وپایش می كند این سامانه ها شامل سامانه دوربین نظارت تصویری سامانه تردد شمار برخط- سامانه مدیریت ناوگان- سامانه جامع ثبت تخفات- سامانه گویای

مدیرکل صداوسیمای استان خراسان شمالی بهمراه معاونین اداری خود نشست صمیمی با كاركنان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای خراسان شمالی داشتند ، در این نشست صمیمی قربانی جم مدیر كل صداوسیمای مركز استان رسانه‌ها را ظرفیتی برای نهادینه کردن فرهنگ رانندگی عنوان کرد و گفت: این مرکز آمادگی دارد تا از ظرفیت های خود برای ارتقای ایمنی راه‌ها و نهادینه کردن فرهنگ رعایت قوانین و مقررات رانندگی استفاده کند و همچنین تهیه و پخش برنامه‌های آموزشی در راستای ارتقای ایمنی رانندگی و معرفی خدمات بخش حمل و نقل و راهداری را نیز با هم اندیشی دوطرفه در دستور كار خود قرار می دهد .

قربانی جم با بیان اینکه خدمات راهداران در جاده ها، شبانه روزی است و این وجه تشابه این اداره کل با صدا و سیما است افزود: نقش راهداران در زمان بحران، نقش کلیدی است و خدمات اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، همانند صدا و سیما، در مواقع بحرانی واضطراری می بایست بصورت ۲۴ساعته باشد تا هموطنان در جاده ها، سفر ایمنی را داشته باشندوچنانچه خدشه ای در خدمات راهداران دیده شود جامعه متضرر خواهد شد.

قربانی جم بر تعامل و همکاری صدا و سیما با اداره کل راهداری تاکید کرد و گفت: صدا و سیمای استان آمادگی دارد تا برای ارتقای ایمنی و کاهش حوادث جاده ای، همکاری لازم را داشته باشد. و تعامل دوسویه مهم است وبه منظور كاهش تصادفات جاده ای می بایست دستگاه های اجرائی ذیربط همراستا با همدیگر حركت كنند. 

در ادامه علی اصغربدیعی مقدم مدیر كل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای بیان داشتند یكی ازدغدغه ها واهداف اصلی و حائز اهمیت سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای كشور كاهش تصادفات جاده‌ای است كه این امر نیاز به برنامه ریزی، تمهیدات لازم ،ارتباط و تعامل دوسویه ، آموزش وفرهنگ سازی دارد به همین منظور اداره  مدیریت راههای اداره كل راهداری وحمل ونقل جاده ای خراسان شمالی  با نظارت بر  ۲۱ دوربین نظارت تصویری جاده ای  – نصب ۱۸۲ دستگاه جی پی اس بروی خودرورهای راهداری – داشتن ۴تابلوی پیام متغیر جاده ای –۴۵ دستگاه تردد شمار –نصب ۱۵۹ بی سیم خودرویی بروی ماشین های راهداری- ۱عدد تابلوی ترافیك نما كلیه محورهای اصلی استان را تحت پوشش قرارداده است  و ترافیك وتردد وسایل نقلیه را رصد می كند وهمچنین سامانه ی تلفن گویای ۱۴۱ بصورت شبانه روزی در دسترس همگان  بوده و كلیه اطلاعات مرتبط با محدودیت های ترافیكی – وضعیت جوی – مسیرهای مسدود و.... را در اختیار كاربران قرار می دهد .

بدیعی مقدم افزود: اداره مدیریت راههای استان ۱۱سامانه دارد كه كلیه رخدادهای جاده ای و حوادث ترافیكی جاده ای را رصد وپایش می كند این سامانه ها شامل سامانه دوربین نظارت تصویری – سامانه تردد شمار برخط- سامانه مدیریت ناوگان- سامانه جامع ثبت تخفات- سامانه گویای ۱۴۱- سامانه مدیریت تابلوهای ترافیكی – سامانه ثبت وقایع جاده ای- سامانه داپ و.... می باشند.