شناسهٔ خبر: 61027 - سرویس استان‌ها

با حضور رییس سازمان مدیریت بحران صورت گرفت:

آغاز عملیات بهسازی محور سیاحتی، زیارتی صیدون به اسلام آباد در باغملک

بازدید با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور عملیات اجرایی پروژه تعریض، بهسازی و روکش آسفالت محور صیدون به اسلام آباد آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، اسماعیل نجار امروز ۲۰ آبان ماه در سفر به استان خوزستان با حضور در شهرستان باغملک پروژه تعریض، بهسازی و روکش آسفالت محور صیدون به اسلام آباد را کلنگ زنی کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در این آیین اظهار داشت: این پروژه یکی از مطالبات به حق مردم منطقه بوده که با پیگیری های نماینده محترم مردم ایذه و باغملک در مجلس امروز عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

عباس پورسلان افزود:طول این پروژه ۶ و نیم کیلومتر است که با اتمام آن  عرض مسیر از ۵ به ۹ متر افزایش می یابد که این مهم تسهیل تردد و کاهش سوانح رانندگي  را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: این پروژه با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش ایمنی راه و همچنین کاهش ترافیک مسیر اجرایی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای اجرای تعریض، بهسازی و روکش آسفالت محور صیدون به اسلام آباد ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است و در مدت زمان ۸ ماه اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این مسیر یک مسیر سیاحتی ، زیارتی است اظهار داشت: محور صیدون به اسلام آباد یکی از راههای ارتباطی و مواصلاتی بین استانهای خوزستان و کهکیلویه و بویر احمد است.

رئیس اداره راه و شهرسازی باغملک نیز گفت: بیش از ۱۲ هزار نفر از اهالی بخش صیدون از این مسیر تردد می کنند.

ابراهیم شیخ افزود: با اجرایی شدن این پروژه برخی از محصولات کشاورزی این منطقه در کوتاهترین زمان ممکن به بازار مصرف می رسند که این مهم در بهبود شرایط اقتصادی منطقه نقش بسزایی دارد.