شناسهٔ خبر: 61111 - سرویس بنادر و دریانوردی

یک مسئول سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد؛

شركت ۱۸ شرکت بین المللی در نمایشگاه ارگان‌های دریایی كيش/ معرفي ظرفیت‌های جدید تخلیه و بارگیری کالا و مسافر در بنادر ایران

علی اکبر مرزبان رئیس ستاد برگزاری و مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان های دریایی کشور با اعلام جزئیات برگزاری نمایشگاه بین المللی ارگان های دریایی از ۲۶ تا ۲۸ آذرماه در کیش، گفت: نمایشگاه امسال در کیش، فرصت مناسبی است که قدرت جمهوری اسلامی ایران را در حوزه صنعت و حمل و نقل دریایی به دنیا نشان دهیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست خبری نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران با حضور علی اکبر مرزبان رئیس ستاد برگزاری و مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان های دریایی کشور و همچنین خبرنگاران در محل سازمان بنادر و  دریانوردی برگزار شد.

نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران از ۲۶ تا ۲۸ آذرماه در کیش با حضور شرکت‌ها و ارگان‌های خصوصی و دولتی و همچنین حضور ۱۸ شرکت بین‌المللی از هفت کشور برگزار می‌شود.

مرزبان درباره جزئیات برگزاری اين نمایشگاه، اعلام کرد: چند سالی است که دبیرخانه هماهنگی ارگان های دریایی اقدام به برگزاری نمایشگاه می‌کند. هدف از برگزاری نمایشگاه فوق، فراهم کردن بستر و زمینه‌ای برای جامعه است تا از یکسو با فعالیت‌های بندری و دریایی و شقوق آن آشنا شوند. همچنین نمایشگاه محل آشنای و تعامل شرکت‌های مختلف دولتی و خصوصی است که بتوانند امکان همکاری با یکدیگر را بررسی کنند که حاصل آنها منجر به توافقات و تفاهماتی شود.

مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی دریایی فرصتی برای معرفی دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنعت دریایی و حمل و نقل دریایی است.

مرزبان ضمن اعلام اینکه همایشگاه از ۲۶ تا ۲۸ آذرماه به مدت ۳ روز در کیش برگزار می شود، گفت: این نمایشگاه تحت مدیریت عالی دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی که متشکل از ۴۴ شرکت عمده است برگزار می‌شود. دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور تفاهم‌نامه‌ای را با برگزارکنندگان و مجری منعقد کرد که به تصویب شورای‌عالی هماهنگی ارگان‌های دریایی رسید و زمان امضای آن نیز خردادماه سالجاری بود.

وی ادامه داد: تاکنون از ۸۲۰۰ متر فضای مفید نمایشگاه بالغ بر ۷۰۰۰ متر اشغال شده است که امیدواریم با فرصت باقیمانده سایر متراژ هم پر شود.


حضور ۱۸ شرکت بین‌المللی در نمايشگاه ارگان‌هاي دريايي

 

مرزبان با اعلام اینکه بیش از ۲۳۰ شرکت دولتی و خصوصی و ۱۸ شرکت بین‌المللی از هفت کشور در نمایشگاه کیش حضور دارند، اعلام کرد: ۱۸ شرکت بین‌المللی از کشورهای هلند، آلمان، فرانسه، چین، عمان، تایوان و یونان در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح فرصت‌ها و قابلیت‌های نمایشگاه توضیح داد: ایجاد ظرفیت‌های جدید در خصوص تخلیه و بارگیری کالا و مسافر در بنادر ایران و منطقه، توسعه و تجهیز ناوگان دریایی در ایران و منطقه با ساخت انواع شناورهای مختلف، تعمیر، نگهداری و تامین تجهیزات دریایی و بندر و همچنین ساخت و بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات فراساحلی بخشی از فرصت‌های کلان است.

وی همچنین مشارکت کنندگان در این نمایشگاه را متنوع برشمرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت کشتیرانی، صنایع ساخت و تعمیر کشتی، صنایع فراساحلی، خدمات دریایی و بندری، سازندگان و تامین کنندگان تجهیزات دریایی، خدمات مشاوره و مهندسی، آموزش، تحقیقات، بیمه، بازاریابی و بازرگانی، تحقیقات و آموزش دریایی، پژوهشگاه ملی اقلیم شناسی و موسسات حوزه استانداردهای بین المللی از جمله مشارکت کنندگان در نمایشگاه هستند.

مرزبان با اعلام حمایت معنوی وزارت راه و شهرسازی از برگزاری این نمایشگاه، اعلام کرد: وزارت راه و شهرسازی و ۱۵ عضو شورای عالی مدیران صنایع دریایی از حامیان معنوی این نمایشگاه هستند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: امیدواریم در فضای بين‌المللي حاكم با توجه به تحریم های ظالمانه آمریکا، بتوانیم نمایشگاه مناسبی را برگزار کنیم. قطعا برگزاری نمایشگاه امسال با کیفیت و کمیت خوبی برگزار می شود و در این نمایشگاه می توانیم قدرت جمهوری اسلامی ایران را در زمینه حمل و نقل و صنعت دریایی به دنیا نشان دهیم.