شناسهٔ خبر: 61201 - سرویس جاده‌ای

ارزیابی وضعیت پایانه‌های مرزی جلفا، نوردوز و پل‌دشت

بازدید مدیر کریدور های ترانزیتی کشور به استان آذربایجان شرقی با هدف ارزیابی وضعیت پایانه‌های مرزی جلفا، نوردوز و پل‌دشت و ایجاد تعامل سازنده با نمایندگان بخش خصوصی و بررسی مشکلات و پیشنهادها آن‌ها در راس هیئتی به استان آذربایجان شرقی سفر کرد.

امین ترفع  که بعد از ظهر روز  ۲۲ آبان‌ماه در رأس هیئتی متشکل از مدیران،مشاوران و کارشناسان معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی به‌منظور بازدید از پایانه‌های مرزی و ارزیابی و وضعیت ترانزیت به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود،‌ اظهار داشت: در این سفر ابتدا از سه پایانه مرزی جلفا، نوردوز و پل‌دشت بازدید شد تا از ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار گیرند.  

مدیر کریدور های ترانزیتی کشور یکی دیگر از اهداف این سفر را برگزاری جلسات مشترک با اصناف و تشکل‌های استان به‌منظور آگاهی از دیدگاه‌ها و نظرات آن‌ها برشمرد و در این خصوص گفت: یکی از اقدامات لازم شناسایی تشکل‌های حمل‌ونقل داخلی و خارجی برای تسهیل روابط و شرایط  آنها در امر ترانزیت است که امروز جلسه‌ای با حضور نمایندگان آنها برگزار و تعاملات خوبی برقرار شد.

وی افزود: در جلسه‌ای که امروز ۲۳ آبان‌ماه با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان، نمایندگان اتاق بازرگانی استان، نماینده انجمن حمل‌ونقل بین المللی و مدیران پایانه‌ها تشکیل شد، انتقادات و پیشنهادها مطرح و معاونت حمل‌ونقل نسبت به پیگیری و انجام اقدامات لازم در راستای رفع مشکلات استان در حوزه ترانزیت و تسهیل روند ارتباط با ستاد وزارت راه و شهرسازی اعلام آمادگی کرد.

مدیرکریدورهای بین المللی وزارت راه و شهرسازی با توجه به سایر اهداف برگزاری جلسه مذکور بیان داشت: ترانزیت یک حمل‌ونقل فرامدی محسوب می‌شود و از این رو باید یک متولی مشخص در کشور داشته باشد. از طرفی مدیریت کریدور مسئول ایجاد ارتباط نزدیک بین بخش خصوصی و دولت است که در این راستا گام‌های مثبتی برداشته خواهد شد.

ترفع خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد به‌منظور رسیدگی و پیگیری مراتب رفع مشکلات ترانزیت استان آذربایجان شرقی، ارتباط مستقیم با معاونت حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی برقرار شود و  جلسه امروز به سلسله نشست‌های مستمر تبدیل گردد.

مدیر کریدور های ترانزیتی کشور با اشاره به مشکلات ارائه‌شده از سوی نمایندگان تشکل‌ها در این جلسه گفت: مقرر گردید با استفاده از ظرفیت شورایعالی هماهنگی ترابری کشور و شورای سازمان‌دهی مبادی ورودی و خروجی کشور موارد قانونی و موردنیاز اخذ شود.