شناسهٔ خبر: 61309 - سرویس استان‌ها

معاون راهدرای اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده‌اي سیستان و بلوچستان مطرح کرد

آخرین وضعیت نقاط پرحادثه در استان/قاچاق سوخت، ايمني راه‌ها در سیستان و بلوچستان را به مخاطره مي‌اندازد

طوفان شن در سیستان و بلوچستان معاون راهدرای اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده‌اي سیستان و بلوچستان با اشاره به شناسایی نقاط پرحادثه در استان گفت: اصلی‌ترین مشکل راه‌های استان قاچاق سوخت است که تردد شهروندان را نیز در مخاطره انداخته است و سبب تصاف‌های فراوان می‌شود.

منصور ملاشاهی، معاون راهدرای اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده‌اي سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در استان تا کنون ۲۸ نقطه حادثه‌خیز مصوب و برای ۱۶ نقطه حدود ۱۰ میلیون اعلام اعتبار شده است که امیدواریم بتواینم نواقص این نقاط را اصلاح و رفع کنیم.

وی افزود: پروژه‌های مربوط به روکش‌ها و نصب علایم  و خط‌کشی‌ها نیز از دیگر اقدامات است. همچنین نیوجرسی مفصل‌دار در نقاط پرتگاهی نصب خواهند شد. در این زمینه دارای ۲ قرارداد هستیم که در دو محور خاش به ایرانشهر و زاهدان- بم این پروه اجرا می‌شود.

این مدیراستانی اضافه کرد: در بخش خارجی کمربندی زاهدان ساخت و ساز شده است و این کمربندی را از انتفاع انداخته است. قرار است در قسمت بیرونی با نصب نیوجرسی این نقاط بسته شوند.

وی با اشاره به تصادفات شدید در اثر تعقیب و گریز حمل سوخت در استان افزود: در استان ما مساله اصلی حمل و قاچاق سوخت و این قبیل اقدامات غیر مجاز است و رانندگان حامل سوخت با سرعت سرسام‌آوری حرکت می‌کنند و تاکنون خودروهای بسیاری در اثر سرعت بالا آتش گرفته‌اند و تصافات فراوانی به وجود آورده‌اند.

این مدیر استانی اضافه کرد: متاسفانه این وضعیت زنگ خطری است برای شهروندان استان که منجر به تصادف برای دیگران می‌شود و خانواده‌های زیادی آسیب جدی می‌بینند.

ملاشاهی با اشاره به محورهایی که شامل تصادف‌های شدید است، گفت: محور خاش- سراوان به سمت پاکستان  و مرز بیشترین تلفات را در این زمینه دارد و رانندگان حمل سوخت در تعقیب و گریز مجبور به رانندگی پرشتاب می شوند و در هر وضعیت در ذهنشان حس می‌کنند که دارند تعقیب می‌شوند و ناخودآگاه با سرعت بالا حرکت می‌کنند.

 راهدرای اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده‌اي سیستان و بلوچستان توضیح داد: پیشنهاد ما این است که وقتی اجازه ورود به منطقه را پیدا کرده‌اند، اجازه خروج به آنها داده شود و اگر قرار است جلویشان گرفته شود، در مبدا و ورودی به استان جلوگیری شود. این مساله در واقع به مسایل کلان کشور مانند معضل بیکاری و نبود معاش مناسب باز می‌گردد./