شناسهٔ خبر: 61355 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون معماری و شهرسازی خبر داد؛

پایگاه تصویری دیجیتال وزارت راه و شهرسازی راه‌اندازی شد/نمایشگاه اسناد تصویری تاریخی طهران

محمد سعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی با اعلام این خبر که پایگاه تصویری دیجیتال وزارت راه و شهرسازی راه اندازی شد، گفت: نمایشگاه اسناد تصویری تاریخی تهران به همت این معاونت روز ۲۸ آبان ماه در خانه وارطان، افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر، اعلام کرد: با توجه به اهمیت اسناد تصویری در مطالعات معماری و شهرسازی، مرمت و دیگر علوم مرتبط با شهر ایرانی و جایگاه این اسناد در پژوهش‌های علمی، فرهنگی مرتبط با شهرهای سرزمین ایران، معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی اقدام به راه‌اندازی ایران نموده است.

ایزدی با اشاره به اینکه  این اسناد شامل عکس‌های تاریخی، نقشه‌های تاریخی، عکس‌های هوایی، گراورهای چاپی و کتب تاریخی است، ادامه داد: نمایشگاه اسناد تصویری طهران گامی در جهت راه‌اندازی این پایگاه و نمایش گوشه‌ای از اسناد موجود و همچنین گردهم آمدن جامعه متخصص مرمت، معماری و شهرسازی و همچنین متولیان اداره شهر تهران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بدیهی است راهنمایی‌های جامعه متخصص و متولیان اداره شهر در کنار اسناد تصویری تاریخی سبب هم‌افزایی دانش شناخت شهر نزد تمامی افراد شده و سبب ارتقای کیفیت فعالیت پایگاه اسناد تصویر دیجیتالی خواهد شد.

بنا بر این گزارش، این نمایشگاه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ روز شنبه ۲۹ آبان ماه در خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وارطان) به نشانی تهران، میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، پلاک ۵۱۴ برگزار می‌شود.