شناسهٔ خبر: 61371 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان خبر داد:

جابه‌جایی بیش از ۴ میلیون تن کالا در استان زنجان

عبدالحسین علی اکبری مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت : در هفت ماهه سالجاری ، ۴ میلیون و ۲۲ هزار و ۴۴۳ تن انواع کالا توسط ناوگان حمل‌ونقل استان زنجان جابجا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ، عبدالحسین علی اکبری با اعلام این خبرافزود: در حال حاضر ۷،۰۵۷ نفر راننده درحوزه حمل و نقل کالا با استفاده از ۴،۶۶۱دستگاه انواع تریلی ،کامیون، کامیونت و وانت بار مشغول به  فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان تصریح کرد:عمده کالاهای جابجا شده از مبدا استان به ترتیب خاک معدنی با ۷۱۴هزاروسیصد تن، سیمان با ۷۰۳ هزارو ۷۸۴ تن ، سیلیس با ۲۰۳ هزارو۷۱۰ ، بوده است و میلگرد و گازوئیل و گندم درجایگاه بعدی قراردارند.

علی اکبری افزود: عمر متوسط ناوگان باری حمل ونقل کالای استان برابر ۱۶،۸۹سال است که نسبت به عمر ناوگان باری حمل و نقل کالای کشوری (۱۷ سال) از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

علی اکبری درخصوص صدور کارت هوشمند رانندگان و ناوگان بیان داشت:کارت هوشمند رانندگان مدرک شناسایی رانندگان فعال در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای است و هرگونه فعالیت رانندگان برون شهری اعم از مسافربری و باری بدون داشتن این کارت ممنوع است و ازابتدای سالجاری تاکنون ۲۱۶ فقره کارت هوشمند رانندگان و ۱۶۹ فقره کارت هوشمند ناوگان باری صادرشده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان زنجان کارت هوشمند، کارتی با ضریب امنیتی بالاست که امکان ذخیره سازی اطلاعات و لحاظ کردن اطلاعات کارت با سایر سیستم‌های عملیاتی مانند امکان شناسایی دقیق رانندگان و تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت‌های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده در کارت شناسایی را فراهم می‌کند.