شناسهٔ خبر: 61476 - سرویس بنادر و دریانوردی

عضو هیئت عامل سازمان بنادر اعلام کرد:

برگزاری همایش ICOPMAS ۲۰۱۸ با حضور ۳۶ کشور در تهران/ معرفی ظرفیت‌های ساحلی و بندری ایران به دنیا

محمدرضا اللهیار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی جزئیات همایش ۳ روزه ICOPMAS ۲۰۱۸ را تشریح کرد و گفت: به مقالات کاربردی در صنعت دریایی در این دوره اهمیت خاصی داده‌ایم و برای کاهش هزینه‌ها امسال برای اولین بار اپلیکیشن موبایلی همایش راه‌اندازی شده که مقالات همایش در آن قابل دسترسی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمدرضا اللهیار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی امروز در نشست خبری سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با اعلام این خبر که همایش ۵ تا ۷ آذرماه در هتل المپیک تهران تحت عنوان ICOPMAS ۲۰۱۸ برگزار می‌شود گفت: همایش فوق با حضور پژوهشگران و سازندگان تجهیزات بندری برگزار می‌شود.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: اولین دوره این همایش سال ۶۹ برگزار شد و در زمینه دانش مهندسی ایران از رشد قابل توجهی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه سن دانش مهندسی سواحل کمتر از ۲ دهه است ایران را در زمینه مهندسی سواحل کشوری قابل ملاحظه خواند و گفت: در تلاش هستیم دانش مهندسی سواحل را به سایر کشورها عرضه کنیم.

این مقام مسئول همچنین اعلام کرد: دوره قبل ۱۳۰۰ نفر از ۳۷ کشور شرکت کردند و در این دوره از ۳۶ کشور دعوت به عمل آورده‌ایم.

وی همچنین ادامه داد: به مقالات کاربردی در صنعت دریایی در این دوره اهمیت خاصی داده‌ایم و برای کاهش هزینه‌ها امسال برای اولین بار اپلیکیشن موبایلی همایش راه‌اندازی شده که مقالات همایش در آن قابل دسترسی است.

اللهیار گفت: در همایش امسال انجمن جهانی ICOPMAS ۲۰۱۸، انجمن جهامی زیرساخت‌های دریایی، انجمن آب و هواشناسی دریای خزر، انجمن چراغ‌های دریایی و انجمن جهانی هیدورگرافی در همایش حضور دارند و به عنوان حامیان معنوی همایش معرفی می‌شوند.

وی همچنین اعلام کرد: اساتید دانشگاه‌های انگلیس، سوئد، کانادا، هلند، عمان، ایران و ژاپن به عنوان سخنرانان اصلی در همایش حضور بهم رسانده‌اند.

گفتنی است همایش امسال با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دیگر مسئولان مرتبط با حوزه سواحل و بنادر در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

اللهیار همچنین در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اینکه نقشه ICZM شهرهای ساحلی در دست تهیه است گفت: مطالعات تهیه نقشه استان هرمزگان به عنوان پایلوت انجام شده است که دربازنگری موضوعات پدافند غیرعامل و جانمایی دریایی به آن افزوده شد که این طرح تهیه شده و مراحل پایانی خود را به منظور تصویب در شورایعالی شهرسازی طی می‌کند.

وی همچننی از آغاز تهیه نقشه استان بوشهر با روش ICZM خبر داد.

وی تأکید کرد: هدف از برگزاری همایش فوق معرفی ظرفیت‌های مختلف بنادر ایران به کشورهای شرکت‌کننده است.