شناسهٔ خبر: 61491 - سرویس استان‌ها

مديركل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان هرمزگان بیان کرد:

توجه به ایمنی و اهمیت آن از سیاست‌های اصلی راهداری استان هرمزگان

داریوش باقرجوان مديركل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای هرمزگان سیاست اصلی اداره كل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان را توجه به ایمنی و اهمیت آن بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری ورارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان ، شهرستان پارسیان در منطقه جنوب ایران واقع شده كه فاصله شهرستان پارسیان تا بندرعباس مركز استان ۴۰۷ كیلومتر است این شهرستان از سمت شمال به شهرستان لامرد و از سمت جنوب به خلیج فارس از غرب به شهرستان عسلویه و از سمت شرق به شیبكوه محدود می شود.

داریوش باقر جوان طی گزارشی: راهداران را سربازان جاده‌ها دانست که در شرایط سخت برای ایمنی جاده‌ها تلاش و کوشش می‌کنند و افزود: راهداری و ساماندهی حمل و نقل امری خطیر و پیچیده و گسترده است و اگر جاده‌‌ها ایمن نباشند و راهداری به وظیفه اش عمل نکند تلفاتی جبران ناپذیر گربیان‌گیر مردم خواهد شد.

مدیركل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای هرمزگان در همین راستا گفت :مهمترین موضوع در زندگی انسان موضوع سلامتی و تندرستی است همانطورکه همه می دانیم هیچ مهمی مهمتر از این نیست که انسان بتواند در کنار خانواده و عزیزان خود در صحت و سلامت زندگی کند پس ایمنی راه یعنی تضمین این موضوع مهم و عدم توجه به آن باعث خسارتهای مالی، جانی، عاطفی و احساسی می شود بنابراین توجه به ایمنی و اهمیت آن از سیاست های اصلی و کلی این اداره کل می باشد.

حسین رضایی رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان پارسیان طی گزارش عملكرد شش ماهه اول در سالجاری گفت: محور پارسیان – بندر لنگه بطول ۹۶ کیلومتر که ۸۹ کیلومتر از آن بزرگراه و پر ترافیک می باشد و ۶کیلومتر دیگر در همین محور درمحل باند قدیم جمع آوری گردیده ومجدداً ساخته شده که جمعا راه ساخته شده  ۹۶ کیلومتر می باشد.

حسین رضایی گفت : همچنین محور پارسیان – بوشهر بطول ۱۹ کیلومتر که ۱۵ کیلومتر از آن بزرگراه و پر ترافیک و ۴ کیلومتر انتهای حوزه راه ساخته شده نیاز به ایمن سازی داردكه کل مسیر حوزه پارسیان – لنگه – بوشهر ۱۱۵ کیلومتر که ۱۱۱ کیلومتر  آن دو بانده می باشد.

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل شهرستان پارسیان درادامه این گزارش اشاره ای به محور پارسیان – بندر مقام بطول ۶۰ کیلومتر ، محور پارسیان – دشتی – کوشکنار – تمبو بطول ۳۰ کیلومتر  و دیگر راههای روستایی حدود ۴۰ کیلومتر نمود وگفت :کل طول راه این شهرستان ۳۵۶ کیلومتر می باشد.

رضایی گفت: روکش آسفالت بطول ۲۶ کیلومتر درمحور پارسیان – لنگه و ۲۰ کیلومتر در محور پارسیان – بندر مقام در دست اجراء میباشد.

وی در ادامه افزود:از دیگر اقدامات این اداره میتوان به  خاک ریزی ۹۷۰ دستگاه پشت پلها ،۸۴۰ دستگاه تنقیه و لایه روبی دهانه پلها و مسیر آب  ،۲۱ کیلومتر شانه سازی محور پارسیان – لنگه ،رگلاژ و تسطیح شانه راه و زدن بوته ها بطول ۸۱۰۰۰۰  متر مربع لکه گیری و درز گیری مصالح آسفالتی ۱۱۰۰ تن ،شستشوی ۴۷۵۰ عدد علائم،درخت زنی در شانه راه و دهانه پلها ۱۳۸۰ اصله ، گشت راهداری مستمر و روزانه و همچنین در ایام سفرهای اربعین حسینی (ع)و در راستای رفاه حال بهره برداران از جاده هابازدید از مجتمع خدمات رفاهی بین راهها وبازدید از شرکت های مسافربری اشاره نمود.