شناسهٔ خبر: 61536 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

توسعه ناوگان ریلی با مشارکت طرف روس/ تولید مشترک واگن و لوکوموتیو توسط ایران و روسیه

وزير راه و شهرسازي وزیر راه و شهرسازی گفت: تولید مشترک واگن های مسافری-باری، لوکوموتیو میان روسیه و ایران در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اسپوتنیک، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی پس از دیدار با همتایان روس خود خبر از کلید خوردن پروژه های ریلی و حمل و نقل جدید میان ایران و روسیه داد.

اسلامی در این رابطه گفت: پروژه دیگری که ایران با روسیه در آن با یکدیگر همکاری دارند، پروژه برقی کردن راه آهن سرخس به بندر عباس و دو خطه کردن سرخس به بافق است، از بافق به بندر عباس این پروژه دو خطه است و برنامه ان در دستور کار قراردارد. مذاکرات مقدماتی برای برقی کردن با طرف روس انجام شده است و من خوشبین هستم که با توجه به تجربه مثبتی که در قرارداد اینچه برون گرمسار داشته ایم، این پروژه نیز کلید بخورد.

وی ادامه داد: مسئله دوم بحث توسعه ناوگان ریلی است که آن هم بحث مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است. واگن هایی که توسط شرکت های ایرانی خریداری شده است و همچنین خرید واگن های مسافری و باریدر دستور کار است که مذاکرات اولیه آن صورت گرفته و میرود تا به قرار داد تبدیل شود. تولید مشترک واگن های مسافری-باری، لوکوموتیو در دست مذاکره است و ما امیدواریم که این موارد به سرعت انجام شود تا ما هم در بحث زیر بنایی و روبنایی و در بحثهای تکمیلی برای بهره برداری شامل سامانه های حمل و نقل بتوانیم به نتایج مثبتی دست یابیم.