شناسهٔ خبر: 61549 - سرویس استان‌ها

در جلسه كارگروه تصويب طرح راههای استان اصفهان مطرح شد؛

توجه به دو مقوله زمان احداث و اعتبارات در طرح مطالعاتی پروژه‌ها

جلسه در جریان بررسی طرح های مطالعاتی در كارگروه تصویب طرح های راهسازی ، واریانت های مورد نظرِ مشاور طرح بررسی و پیشنهاداتی جهت احداث و بررسی واریانتهای جدید برای ۵ طرح مطالعاتی در استان ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، پنجمین جلسه كارگروه تصویب طرح راههای استان با بررسی ۵ طرح مطالعاتی به ریاست معاون مهندسی و ساخت اداره كل راه وشهرسازی استان و با حضور شهرداران و كارشناسان شهرستانی در محل راه وشهرسازی برگزار شد.

محمدعلی علیمردانی معاون مهندسی و ساخت اداره كل راه و شهرسازی استان در ابتدا با تاكید بر انجام مطالعات به صرفه و در حداقل زمان ممكن، گفت: در مقطع فعلی بطور معمول در رابطه با پروژه ها دو مشكل وجود دارد كه به دو مقوله زمان و اعتبار بر می گردد و مشاوران طرح ها لازم است به گونه ای عمل كنند كه بهترین طرح با هزینه كم و با صرف وقت حداقلی به انجام برسد.

در این جلسه ۵ طرح مطالعاتی محور ابیانه – قهرود از توابع شهرستان نطنز، نطنز به سایت هسته ای، گردنه چاه سرخ در محور اصفهان – چادگان، محور خفر – سرباز در شهرستان سمیرم و طرح مطالعاتی ورودی و خروجی شهر داران مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است در جریان بررسی طرح های مطالعاتی كه توسط مشاورین طرح ارائه شد واریانت های مورد نظر بررسی و پیشنهاداتی جهت احداث و بررسی واریانتهای جدید برای طرح ارائه شد.

علیمردانی در توضیح مطالعات انجام شده برای مسیرهای یاد شده گفت: در رابطه با محور ابیانه – قهرود با توجه به نیاز به اعتباری بیش از ۸۰ میلیارد تومان جهت احداث، مقرر شد تا مسیر مورد نظر و مسیر پیشنهادی مورد بازنگری مجدد قرار گیرد.

وی افزود: كلیات طرح چهار خطه قدیم نطنز – كاشان در سایت هسته ای نیز تصویب و مقرر شد تا با مشاركت سازمان انرژی اتمی انجام پذیرد و گردنه چاه سرخ در محور چادگان با توجه به گردشگری بودن منطقه و لزوم حفظ طبیعت موجود و توجه به معماری راه لازم است تا واریانتهای جدید پیشنهادی توسط مشاور مورد بررسی قرار گیرد.

وی درباره طرح مطالعاتی جاده روستایی خفر – سرباز در شهرستان سمیرم اظهار داشت: این محور با توجه به كوهستانی بودن مسیر و رانش زمین و طغیان رودخانه موجود در مسیر و احتمال از بین بردن جاده احداثی لازم است تا واریانتهای پیشنهادی بررسی و با توجه به مطالعات، بهترین و باصرفه ترین مسیر در برنامه جهت احداث قرار گیرد.

ورودی و خروجی شهر داران نیز با توجه به حجم تردد وسایل نقلیه در این مسیر مورد بررسی قرار گرفت كه در نهایت مقرر شد تا در شورای ترافیك استان مطرح شد.