شناسهٔ خبر: 61598 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان خبر داد؛

ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه های استان همدان

مصطفی پناهنده طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها با توزیع اقلام فرهنگی و نصب علائم ترافیکی در مدارس روستایی استان همدان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، در این طرح که در دبستان دخترانه شهید حمید حسنی واقع در روستای انصارالامام از توابع شهرستان همدان اجرا شد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اظهار داشت: یکی از اهداف کاری این اداره کل ارتقاء ایمنی و کاهش تصادفات است و هر ساله تعدادی مدرسه در حاشیه راه ها شناسایی و به دو روش نرم افزاری و سخت افزاری ایمن سازی می شوند. 

مصطفی پناهنده افزود: کارشناسان اداره کل با حضور در مدارس حاشیه راه ها دانش آموزان را به شکل تئوری و عملی با علائم راهنمایی و رانندگی آشنا کرده و با برنامه های فرهنگی چون برگزاری نمایش های موزیکال، شعر و... نحوه عبور از عرض خیابان را به آنان آموزش می دهند.

وی اقدامات سخت افزاری را شامل نصب علائم و تابلوهای عمودی و افقی، شیار لرزاننده عرضی و نصب تابلو در کنار جاده عنوان و خاطرنشان کرد: راننده با دیدن این علائم به احتمال بروز خطر در این محدوده پی می برد.

پناهنده گفت: اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری ایمن سازی مدارس حاشیه راه های این استان از اواسط مهرماه آغاز شده و تا اواسط آذرماه به اتمام خواهد رسيد.

مدیرکل راهداری استان همدان اضافه کرد: به منظور بالا بردن میزان ایمنی مدارس حاشیه راهها و جلوگیری از بروز سوانح احتمالی همه ساله آمار مسیرهای حادثه خیز و مدارس واقع در حاشیه راه های این استان از پلیس راه و آموزش و پرورش احصا و بر حسب اعتبار و اولویت بندی ایمن سازی می شوند.

جانشین فرماندهی پلیس راه استان نیز در این مراسم با بیان خطرات جاده ای هنگام عبور و مرور برای دانش آموزان نحوه صحیح تردد ازعرض و کنار جاده را برای آنان تشریح کرد.

سرهنگ اسماعیلی دانش آموزان را همیاران پلیس خواند و گفت: نقش شما در کنار والدینی که رانندگی می کنند کمتر از پلیس نیست تا جایی که پلیس برای شما کارت همیار پلیس صادر می کند.

وی افزود: نشستن کودکان زیر ۱۲ سال در صندلی جلو، نبستن کمربند، خوردن و آشامیدن در هنگام رانندگی و از همه مهمتر صحبت کردن با تلفن همراه برای رانندگان خطر تصادف را به دنبال دارد و در صورت رعایت نکردن این موارد شما به عنوان همیار پلیس می توانید به پدر،  مادر یا راننده وسیله نقلیه تذکر دهید.

در این مراسم اقلام فرهنگی شامل کیف و لوازم تحریر مصور به علائم راهنمایی و رانندگی بین دانش آموزان این مدرسه توزیع شد.

گفتنی است، در این طرح که به همت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان برگزار شد، جمعی از مسئولان این اداره کل، جانشین فرماندهی پلیس راه همدان، نمایندگان فرمانداری، آموزش و پرورش، بخشداری و دهیاری حضور داشتند