شناسهٔ خبر: 61604 - سرویس مسکن و شهرسازی

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد:

بارش باران در کل کشور به جز جنوب شرق / خروج سامانه فعال بارشی از سه‌شنبه از شمال شرق کشور

آب و هوا براساس پیش‌بینی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری امروز سامانه بارشی به جز جنوب شرق در کل کشور فعال است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بنا به نقشه‌های پیش بینی هواشناسی و براساس پیش‌بینی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری امروز سامانه بارشی به جز جنوب شرق در کل کشور فعال است.

فردا یکشنبه با کاهش بارش در شمال غرب فعالیت این سامانه به استان‌های کرمان و هرمزگان نیز کشیده می‌شود.

روز دوشنبه با حرکت این سامانه عمده فعالیت آن در نیمه شرقی است که به تدریج روز سه‌شنبه از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

امروز اما در استان‌های ایلام، جنوب کرمانشاه، جنوب مرکزی، لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، جنوب اصفهان، شمال بوشهر و شمال خلیج فارس بارش‌ها شدت بیشتری خواهد داشت.

این شرایط فردا در مرکزی، جنوب ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، جنوب اصفهان، برخی مناطق یزد، بوشهر، جزایر خلیج‌فارس مشاهده می‌شود.

طی این مدت بارش در نقاط سردسیر شمال غرب، غرب و در ارتفاعات زاگرس و البرز به صورت برف خواهد بود و در جنوب غرب و جنوب کشور رگبار و رعدوبرق سبب آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها می‌شود. وزش باد شدید موقتی در جزایر خلیج فارس هم سبب مواج شدن دریا شده و روز دوشنبه در برخی مناطق هرمزگان، جنوب کرمان، خراسان رضوی مقدار بارش قابل توجه است.

از همین رو به هموطنان عزیر در استان‌های فوق الذکر توصیه می‌شود  از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کرده و همچنین  به مسافرانی  که قصد تردد از جاده‌های کوهستانی برف‌گیر البرز و  زاگرس را دارند به همرا داشتن وسایل و امکانات ایمنی و گرمایشی لازم  توصیه می شود.

تهران امروز صبح کمینه دمای ۸ درجه بالای صفر را تجربه کرد و فردا این میزان ۷ درجه پیش‌بینی شده است. برهمین اساس بیشینه دمای پایتخت که امروز هوایی ابری و در بعضی ساعات بارش باران را تجربه کرد به ۱۲ درجه بالای صفر رسید و برای روز یکشنبه انتشار می‌رود با سردتر شدن تهران به ۹ درجه بالای صفر برسد.

بندرعباس با ۲۹ و اهواز با ۲۴ گرم ترین مراکز استان امروز لقب گرفتند و در مقابل اردبیل و همدان با دمای یک درجه زیر صفر سردترین مراکز استان بودند.