شناسهٔ خبر: 61637 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان بیان کرد:

شهرداری نهاوند موظف است به منطقه رضی آباد خدمات شهری ارائه کند

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: شهرداری نهاوند موظف است به منطقه رضی آباد خدمات شهری ارائه کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان ، حسن ربانی ارشد در جلسه ستاد باز آفرینی پایدار نهاوند که با حضور نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: تمام فرایند قانونی الحاق روستای رضی آباد به شهر انجام شده است.

وی ادامه داد: شهرداری نهاوند موظف است به رضی آباد خدمات شهری ارائه کند، رضی آباد دیگر روستا نیست و یک منطقه شهری محسوب می شود.

وی افزود: برای بافت فرسوده نهاوند با توجه به اینکه این شهرستان روی گسل اصلی زلزله قرار دارد، برنامه بازبینی پیش بینی شده است که برای تایید به تهران ارسال شده است.

ربانی ارشد خاطرنشان ساخت: با توجه به امضا قرار داد سال ۱۳۸۸ برای حل مشکلات شهرک شهید حیدری نهاوند باید جلسه ای با حضور فرماندار، شهردار و مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان برگزار شود تا موانعی که موجب تاخیر در حل مشکلات این شهرک شده، شناسایی و رفع شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز در پایان جلسه عنوان کرد: سال جاری و نیمه دوم سال گذشته مجوز ایمن سازی و آسفالت ۷۶ کیلومتر از راه های نهاوند با اعتبار ۸ میلیارد تومان اخذ شده که اجرای بخشی از آن به پیمانکار واگذار شده و برای بخش دیگر نیز از مدیر کل راه و شهرسازی درخواست شده طرح هر چه سریع تر به پیمانکار واگذار شود.

بهرام نیا از پیگیری بهبود وضعیت محور نهاوند- آورزمان- ملایر خبر داد و بااشاره به این اینکه تا کیلومتر ۸ این مسیر که در اختیار راه و شهرسازی همدان بود به بهره برداری رسیده است، گفت: ۴ کیلومتری که باقی مانده در آینده ای نزدیک آسفالت و زیر بار ترافیک می رود.

وی افزود: از کیلومتر ۸ تا کیلومتر ۳۱ با توجه به آگهی مناقصه توسط شرکت زیرساخت وزارت راه و شهرسازی در دست پیگیری است تا با اعتبار بیش از ۵۰ میلیارد تومان ادامه کار انجام شود.