شناسهٔ خبر: 61646 - سرویس بنادر و دریانوردی

امیردریادار خانزادی مطرح کرد؛

ساخت بزرگ‌ترین بندر نیروی دریایی ارتش در جاسک /الحاق یک زیردریایی سبک به ناوگان دریایی کشور

سیزدهمین همایش بین المللی ICOPMAS 2018 فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از الحاق یک زیردریایی در کلاس سبک، یک ناوشکن تمام ایرانی با نام سهند و زیردریایی تمام ایرانی فاتح در کلاس متوسط به ناوگان دریایی کشور طی هفته‌های آتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر دریادار حسین خانزادی در سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی ( ICOPMAS ۲۰۱۸ ) که امروز ۵ آذرماه در هتل المپیک تهران با اشاره به موقعیت جغرافیای ایران در مجاورت قلب زمین و مرکز جهان، گفت: خیزش دریایی ایران با استفاده از تمامی ظرفیت ها شروع شده و دنیا باید این احیای تمدنی را به عنوان بخش جدایی ناپذیر در توسعه بین الملل بپذیرد.

دریادار خانزادی با یادآوری اینکه در آغاز دفاع مقدس بسیاری از تجهیزات دریایی کشورمان عاریه ای بود، افزود: اما توانستیم بیش از ۱۰ هزار کشتی تجاری و نفتکش را به خوبی اسکورت کنیم؛ آن زمان چرخه اقتصادی کشور به چند بندر از جمله آبادان، خرمشهر و بندر امام خمینی (ره) محدود بود.

وی گفت: امروز نیروی دریایی کشورمان به نیروی دریایی آبهای آزاد و اقیانوسی تبدیل شده و ارتقا یافته است، همچنین در ۱۰ سال گذشته در منطقه اقیانوس هند با اعزام ۵۷ ناوگروه حمایت خوبی را در برابر دزدان دریایی به نمایش گذاشتیم. امروزه نیروی دریایی ایران از یک مجموعه درون سرزمینی به " نیروی دریایی آب های آزاد و یا آب های عمیق " تبدیل شده است.

امیر دریادار خانزادی با تاکید بر این مطلب که تحریم‌ها برای نیروی دریایی ارتش کشور یک شوخی است، خاطرنشان کرد: ساخت و شناور سازی شناور جماران مظهر قدرت دریایی ایران است و در آینده نزدیک شاهد الحاق سازه های جدید دریایی خواهیم بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین از ساخت و الحاق ناوشکن تمام ایرانی و زیردریایی جدید  خبر داد که سبب شوکه کردن استکبار جهانی خواهد شد و گفت: توسعه سواحل اقیانوسی مکران ضرورتی است که همگان بر آن اذعان دارند و در حال اضر ساخت بزرگ ترین بندر نیروی دریایی اترش در جاسک در حال انجام است که این امر ظرفیت‌های جدیدی را برای کشور فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان هفته جاری یک زیر دریایی در کلاس سبک، یک ناوشکن تمام ایرانی با نام سهند و زیردریایی تمام ایرانی فاتح در کلاس متوسط را به ناوگان دریایی کشور الحاق خواهیم کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مناطق دریایی کشور از امنیت کامل برخوردار است و برای دریاهای آزاد نیز به حضور هیچ عنصر بیگانه ای نیاز نیست.