شناسهٔ خبر: 61682 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

انسداد گردنه بیژن تا بهار ۹۸/بسته شدن مرتفع‌ترین نقطه تردد خودرو در جنوب کشور

بازگشایی گردنه بیژن در استان کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد درباره آخرین وضعیت برفی‌ترین محور استان گفت: محور برفی سی‌سخت به پادنا در استان به دلیل بارش برف شدید مسدود شده است. این نقطه در محل گردنه بیژن مرتفع‌ترین نقطه تردد خودرو در جنوب کشور است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی خوان‌پایه، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد، درباره وضعیت انسداد راه‌های فرعی استان توضیح داد: محور برفی سی‌سخت به پادنا را در استان به دلیل بارش برف شدید مسدود کرده‌ایم. این نقطه در محل گردنه بیژن مرتفع‌ترین نقطه تردد خودرو در جنوب کشور است.

وی افزود: محور گچساران- پازنان به دیلم نیز از جاده‌هایی است که به علت خسارت و تخریب یک پل بر اثر بارندگی فعلا مسدود اعلام شده ست.

خوان‌پایه توضیح داد: محور سی‌سخت به پادنا در محدوده گردنه بیژن، مرز مشترک بین استان ما و استان اصفهان است که به علت ناایمن بودن در تردد از سوی هر دو استان مسدود اعلام شده است و بازگشایی آن به تصمیم هر دو استان مربوط است و به نظر نمی‌رسد این بازگشایی در زمستان رخ دهد، چون ارتفاع این محور ۳ هزار و ۳۰۰ متر از سطح دریا بالاتر و بسیار ناایمن است.

این مدیر استانی درباره بازگشایی محور دیگر فرعی در استان اضافه کرد: محور گچساران- پازنان به دیلم نیز احیانا بعد از بارندگی‌ها توسط شرکت نفت بازگشایی موقت خواهد شد.

گردنه بیژن، منطقه‌ای سخت گذر در مسیر بین استانی و روستای نورآباد از توابع پادنای سمیرم تا شهرستان سی‌سخت است. این گردنه در فصل سرد سال با بارش برف زیاد و سنگین همراه است.

هر ساله با بارش برف در این منطقه جاده ارتباطی سی‌سخت به پادنا بیش از ۶ ماه از سال مسدود می‌شود./