شناسهٔ خبر: 61685 - سرویس هوایی

در نهمین نمایشگاه هوایی ایران رخ داد:

برگزاری کارگاه مقررات طراحی و ساخت قطعات هواپیما در غرفه سازمان هواپیمایی کشوری

جلسه کارگاه مقررات طراحی و ساخت قطعات هوانوردی در غرفه سازمان هواپیمایی کشوری در نهمین نمایشگاه هوایی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری در نهمین نمایشگاه دوسالانه هوایی کیش اقدام به برگزاری کارگاه‌هایی برای آشنایی فعالان هوانوردی با قوانین و مقررات این سازمان کرده است. اولین کارگاه در این دوره‌ها، کارگاه آشنایی با طراحی و ساخت قطعات هوانوردی بود.

اشکان حقانی، نماینده اداره استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری،  که برگزاری این کارگاه را بر عهده داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره این دوره توضیح داد و گفت: این کارگاه برای راهنمایی تولیدکنندگان قطعات هوایی برگزار شد و سعی شد در آن به سوالاتی چون: نقش سازمان هواپیمایی کشوری چیست، چگونه بر تولید قطعه نظارت می‌کند، سازندگان چه قطعاتی را می‌توانند تولید کنند و چطور حمایت می‌شوند، پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: به طور خلاصه می‌توان گفت در این کارگاه نقش سازمان هواپیمایی کشوری در فرآیند تولید قطعات هوانوردی توضیح داده شد.

حقانی با بیان اینکه جامعه هدف کارگاه متقاضیان ساخت و طراحی وسایل پرنده یا قطعات آن‌ها بودند، گفت: در این نمایشگاه، سازنگان هواپیمای سبک و هلی‌کوپتر، یعنی وسایل پرنده کامل و در کنار آن‌ها سازندگان قطعات حضور دارند. در این کارگاه بیشتر هدف قطعه‌سازان بودند، که راهنمایی شوند و کار خود را با رعایت استانداردها انجام دهند.