شناسهٔ خبر: 61739 - سرویس بنادر و دریانوردی

مراسم گرامیداشت هفته بسیج در سازمان بنادر و دریانوردی/ ارایه خدمات تجاری در سواحل و بنادر کشور

بسیج مراسم گرامیداشت هفته بسیج، با حضور سردار حسین نامی فرمانده اسبق تیپ محمد رسول الله ، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی، اعضای هیات عامل ، مدیران و کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، سردار حسین نامی فرمانده اسبق تیپ محمد رسول الله در مراسم مراسم گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به تفکر فراجناحی بسیج، گفت: بسیجی کسی است منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح می دهد.

وی با تاکید بر اینکه بسیجی نه اینکه عضویت در سازمانی داشته باشد و نه اینکه لباس نظامی بر تن داشته باشد ، افزود: باید با تفکر بازتر و گشاده تر به بسیج و بسیجی نگاه کرد و رفتار بسیجی و عمق تاثیر گذاری بسیج را در بینش فراجناحی آن یافت.

نامی که از همکاران سردار شهید حسن طهرانی مقدم و از هم رزمان شهید جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان بوده، در بخش دیگری ار سخنان اش، تاکید کرد: بسیج و تفکر بسیجی فقط به یک گروه و قشر خاص در کشور تعلق ندارد و متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ، با اشاره تدبیر حکیمانه امام خمینی ( ره ) مبنی بر تشکیل نیروی مردمی بسیج در ۵ آذر سال ۵۷ ، اظهار داشت: با حرکت انقلاب مبتنی بر نگاه عمیق حضرت امام ، سازمان بسیج جهت تداوم عمر انقلاب تشکیل شد و این راهبرد در زمان جنگ تحمیلی با حضور همه جانبه مردم در جبهه های جنگ ، نقشه و خدعه آخر دشمنان در برای شکست انقلاب اسلامی ناکام ماند.

سردار حسین نامی ، نقش نیروی‌های با انگیزه ، مخلص و با ایمان بسیجی و مردمی در غلبه بر دشمن سرتا پا مجهز و مصلح در تمام عملیات‌های جنگی بین نظیر و غرور آفرین توصیف کرد.

وی با انتقاد از اقتصاد تک محصولی و وابسته به نفت کشور ، سازمان بنادر و دریانوردی را به جهت ارائه خدمات تجاری در سواحل و بنادر کشور، ارگان بسیار تاثیر گذار در خارج شدن از این وابستگی به اقتصاد نفتی ارزیابی کرد.

به گفته وی، « اقتصاد خدماتی» سازمان بنادر و دریانوردی چنانچه با روحیه بسیجی همراه  باشد، می تواند جایگزین اقتصاد تک محصولی شود.

بسیج ؛ مظهر استقامت و پایداری

پیش از سخنان سردار نامی ، جان علی  علی اکبری ؛ فرمانده بسیج پایگاه والفجر سازمان بنادر ، با اشاره به پیام امام خمینی ( ره) درباره بسیج که فرموده بودند "بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد" ، آن را مصداق آیه ۲۴ سوره مبارکه ابراهیم دانست.

فرمانده بسیج پایگاه والفجر سازمان بنادر با اشاره به کلمه " شجره " در پیام حضرت امام ، گفت: همانطور که درخت یک موجود زنده ، رو به رشد و فعال است ، بسیج نیز پویا و رو به تعالی است.

وی افزود: درخت مظهر سالم سازی و تطهیر است ، بسیج نیز جلوه ای از پاک سازی و طهارت است.

علی اکبری ، بسیج را مظهر استقامت و پایداری دانست و اضافه کرد: تفکر بسیج آسمانی است و آسمانی می ماند.

وی بسیج را چون رودخانه ای خروشان و جوشان توصیف کرد و آن را پشتیبان ولایت دانست.