شناسهٔ خبر: 61784 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

احداث ایستگاه مدرن هواشناسی لحظه‌ای در بندر چابهار

ایستگاه هواشناسی چابهار معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از احداث و بهره‌برداری از ایستگاه مدرن هواشناسی لحظ‌ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آذرپیکان درباره احداث و بهره برداری از ایستگاه مدرن هواشناسی، گفت: بر اساس اعلام نیاز واحدهای دریایی، کشتیرانی ها و صیادان، اداره کل بنادر و دریانوردی به عنوان متولی اصلی انجام مطالعات پایه‌ای در دریا و سواحل، اقدام به مطالعات و احداث اولین ایستگاه ثبت لحظه ای داده های هواشناسی در بنادر استان کرد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف ایجاد سیستم هواشناسی لحظه ای در بندر چابهار دسترسی و بهره‌برداری مراکز مهم تصمیم‌گیری در حوزه دریانوردی و بنادر صیادی و سواحل استان از داده‌های دریافتی جهت پیش‌بینی اوضاع جوی و اطلاع‌رسانی به دریانوردان و صیادان است.

وی در ادامه تصریح کرد: تولید داده‌های علمی و کیفی مناسب برای ایمنی دریانوردی مستلزم نصب تجهیزات دریایی، هواشناسی و هیدرولوژی توسط سازمان‌های متولی بوده تا امکان پوشش اطلاعات تخصصی هواشناسی دریایی خدمات‌رسانی مناسب به دریانوردان در حوزه تجاری، صیادی، نظامی، مسافری و گردشگری فراهم شود.

آذرپیکان در زمینه به‌روزرسانی، نگهداری و خدمات پس از نصب تجهیزات راهبردی موج‌نگار و هواشناسی، افزود: از آنجا که اکثر این بویه‌ها و تجهیزات هواشناسی و هیدرولوژی در معرض انواع موج‌ها، بادها و تلاطم دریا قرار دارد، صدمات وارده بر آن نیز دور از انتظار نیست.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، وی ادامه داد: جهت جلوگیری از هرگونه وقفه اساسی در دریافت اطلاعات و ارائه به دریانوردان جهت مراقبت تجهیزات در برابر آسیب‌های طبیعی، این اداره کل بصورت مستمر نسبت به پایش و راهبری بویه‌های هواشناسی و موج نگار، بازدید و تعمیرات مدون شش‌ماهه اقدام می‌کند.