شناسهٔ خبر: 61859 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری استان همدان تأکید کرد

فرمانداران، حامیان راهداری در ایمنی جاده ها

مصطفی پناهنده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: فرمانداران شهرستان ها در حقیقت یاوران و حامیان راهداری ها در ایمنی جاده ها محسوب می شوند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده در جمع روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان بر تعامل و هم افزایی راهداری های استان با ادارات و به ویژه فرمانداری ها تأکید و تصریح کرد: علاوه بر منابع و اعتبارات مالی، با همکاری و برنامه ریزی دقیق در سطوح مختلف و استفاده از تمامی امکانات می توان بر مشکلات فائق آمد.

وی با اشاره به اینکه برنامه هاي مهم و متنوعي براي توسعه متوازن راهداري و حمل و نقل جاده اي استان به ویژه در زمينه ارتقاء ايمني عبور و مرور و دستيابي به ايمني پايدار در دست اجرا است، افزود: این مهم نيازمند توجه مسئولان و تخصيص اعتبار لازم در حوزه راهداري است.

پناهنده با بیان اینکه حوزه راه و تأمین امنیت راهها یکی از اولویت هایی است که قطعا مورد نظر مدیریت شهرستان ها بوده و هست، یادآور شد: روسای شهرستان ها باید همه توان خود را بر ارتباط با مسئولان شهرستان و بهره گیری از ظرفیت های موجود قرار داده و با طرح ضرورت افزایش ایمنی برای کاربران جاده ای با بهره گیری از اعتبارات، به این امر مهم  فائق آیند.

مدیرکل راهداری استان همدان در ادامه بر شناسایی مختصات راه ها و اولویت بندی  نقاط ضعف در راه ها و ماشین آلات تأکید کرد و گفت: راه اندازی بانک اطلاعاتی به همین منظور امری ضروری است زیرا نخستین راهکار کاهش سوانح جاده ای شناخت و اولویت بندی در رفع مشکلات راه هاست

پناهنده همچنین به وقوع تصادفات در جاده ها اشاره و خاطرنشان کرد: تصادفات باید نسبت به وضعیت موجود تحلیل و کارشناسی شود و با توجه به اینکه موارد مشهود در امور راهداری کامل قابل مشاهده است، لازم است مدیران شهرستانی نسبت به اعلام مشکلات و ارائه راهکار برای رفع این مشکلات در جاده ها به مقامات شهرستان و استان پیشقدم باشند.

این مسئول ادامه داد: دغدغه یک راهدار باید اصلاح و ایجاد علائم ایمنی برای کاهش خطرات تردد جاده ای بوده و نواقص جاده ها از سوی روسای شهرستان ها به شکل بانک های اطلاعاتی ثبت، اعلام و برای اصلاح  پیگیری شود.

پناهنده اذعان داشت: یک مدیر راهداری نباید از هیچ راهی غافل باشد و با رصد راه ها به شکل دائمی و مستمر نسبت به اصلاح موانع و مشکلات تلاش کند.

مدیرکل راهداری استان همدان بیان داشت: با توجه به اینکه انجام بهینه عملیات راهداری زمستانی با ماشین آلات مخصوص امکان پذیر است ، حفظ و حراست از این وسایل و امکانات جانبی در بخش ماشین آلات نیز  یکی از وظائف مهم است زیرا که تعمیر و تجهیز ماشین آلات مستلزم صرف هزینه های سنگین و وقت است.