شناسهٔ خبر: 61880 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راه و شهرسازی استان مازندران بیان کرد:

اقدامات انجام شده در راستای احیا و بهسازی محلات هدف آمل

قاسم رمضانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان آمل از احداث خانه محله در منطقه امت آباد که از سکونت گاه های غیررسمی شهر آمل محسوب می شود با اعتباری بالغ بر ۵۹۰۰ میلیون ریال با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در حال اتمام ، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و  شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی رمضانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ضمن اعلام این خبر افزود: مرکز بهداشت امت آباد با اعتباری بالغ بر ۵۴۰۰ میلیون ریال  در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۲۰درصد در حال انجام می باشد و جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنین منطقه امت آباد از محلات هدف آمل در نظر گرفته شده است.

وی همچنین یادآور شد : پروژه پارک معلولین آمل اولین مرکز فرهنگی ویژه معلولین عزیز می باشد که با ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی و توانبخشی در جهت خدمت به معلولین در نظر گرفته شده است و با اعتبار ۶۰۵۰ میلیون ریال در زمینی به مساحت ۷۷۵ متر مربع در حال ساخت می باشد.

وی در ادامه از دیگر اقدامات انجام شده در راستای احیای بافت ناکارآمد شهری در آمل از بهسازی آسفالت امت آباد طی قرارداد استانی (آمل و بابل) به مبلغ ۱۹ میلیارد و ۳۷۸ میلیون ریال با بهسازی روکش آسفالت ۲۱۰۰۰ متر مربع از سطح معابر منطقه ، بهسازی آسفالت اسپیاری  با تخصیص ۲۱۲ تن قیر رایگان را نام برد.

گفتنی است :تسهیلات ساخت و خرید مسکن در محدوده بافت فرسوده از سال ۹۶ تاکنون حدود ۱۸۰ نفر از افراد واجد شرایط جهت استفاده از وام خرید مسکن (در قالب مسکن یکم واقع در بافت فرسوده) به بانک معرفی شده اند و حدود ۳۰۰ نفر نیز با بررسی شرایط جهت دریافت وام ساخت مسکن معرفی شده است.