شناسهٔ خبر: 61928 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

ساخت چهار هزار و ۶۶۴ واحد مسکونی خوزستان در برنامه بازآفرینی شهری

عباس پورسلان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک بازآفرینی شهری بین دستگاه های اجرایی باید چهار هزار و ۶۶۴ واحد مسکونی با توجه به اعتبارات، تسهیلات و سرمایه گذاری بخش خصوصی تا پایان سال مالی ۱۳۹۷(تیرماه۹۸) در خوزستان ساخته شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، عباس پورسلان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری خوزستان اظهار داشت: در این راستا زمین های مستعد و مازاد دستگاه هایی که می تواند در اجرای این سند ملی موثر باشد را شناسایی می کنیم.

پورسلان با اشاره به اینکه ستادهای استانی این طرح باید جمع بندی و نیازهای خود را به ستاد استانی ارسال کنند، گفت: بر اساس این برنامه مشترک بین دستگاه های اجرایی باید چهار هزار و ۶۶۴ واحد مسکونی با توجه به اعتبارات، تسهیلات و سرمایه گذاری بخش خصوصی تا پایان سال مالی ۱۳۹۷(تیرماه۹۸) در خوزستان ساخته شود.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ کدام از دستگاه‌های اجرایی نسبت به واگذاری زمین های مازاد خود اقدام نکرده افزود:به همین دلیل با توجه به وضعیت اضطراری کوی منبع آب اهواز، شهر جدید رامین به عنوان محل جابجایی خانواده هایی انتخاب شد که در پهنه پرخطر این منطقه قرار دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: شهرهای جدید به عنوان سرمایه دولت محسوب می شوند که باید مورد استفاده قرار بگیرند و در این راستا تعداد ۱۰ خانوار که منازل آنها در کوی منبع آب تخریب شد در آنجا مستقر شده اند.

پورسلان یادآور شد: هم اکنون ۱۲۰ واحد مسکونی در شهر جدید رامین پیشرفت ۹۹ درصدی و بیش از ۸۵ درصدی دارند و برای تکمیل و ایجاد شرایط لازم برای اسکان خانواده هایی که از منبع آب به این شهر جابه‌جا می شوند باید دستگاه های خدماتی مانند آبفا، گاز و برق تکمیل زیر ساخت های خود را سرعت بخشند.

کوی منبع آب از نخستین هسته های حاشیه ‌نشینی در اهواز،در حوزه استحفاظی منطقه هفت شهرداری و در شرق این شهر واقع است. این منطقه در سال ۱۳۸۸ دارای وسعتی بیش از ۷۵۰ هزار مترمربع و جمعیتی حدود ۲۲ هزار نفر با یکهزار و ۱۷۰ خانوار بود.