شناسهٔ خبر: 61984 - سرویس استان‌ها

در راستای برنامه تاب آوری سكونتگاههای غیر رسمی صورت گرفت:

اجرای سیل بند محله بانبرز شهر ایلام

سیل بند سیل بند محله بانبرز شهر ایلام توسط اداره كل راه وشهرسازی استان در راستای برنامه تاب آوری سكونتگاههای غیر رسمی در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی استان ایلام ، مدیركل راه وشهرسازی استان در خصوص این طرح گفت: این اداره كل در راستای سیاست‌های وزارت راه وشهرسازی (شركت بازآفرینی شهری ایران)  برنامه‌های تاب آوری محلات هدف و سكونتگاههای غیر رسمی را در دست اجرا دارد كه یكی از این برنامه ها احداث سیل بند محله بان برز شهر ایلام می باشدكه تسریع در مراحل احداث آن از مطالبات ساكنین محله مذكور در میز خدمت تشكیل شده در مسجد امام خمینی(ع) محله بان برز(مهرآباد ) بود.

كاظمی طول این پروژه را ۲۵۰ متر عنوان كرد و افزود: هدف از اجرای این طرح ساماندهی منطقه، هدایت سیل آب، بهبود مسائل زیست محیطی و ارتقای بهداشت منطقه و تسهیل در رفت و آمد ساكنین عنوان كرد.

مدیركل راه وشهرسازی استان خاطر نشان كرد برای جلوگیری از فرسایش این پروژه كه بالغ بر یك میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتبار هزینه خواهد داشت كف سازی با استفاده از برید بتن مسلح و ایجاد حوضچه آرامش و دیوار و پوشش كاملا بتنی در نظر گرفته شده است.

لازم به ذكر است اداره كل راه وشهرسازی استان ضمن جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی با حفاظت از زمینهای ملی و دولتی اقدام به اجرای پروژه های تاب آوری سكونتگاه‌های غیر رسمی از جمله آسفالت معابر، احداث ورزشگاه ، درمانگاه، كتابخانه و ... در محلات هدف از جمله محله بانبرز شهر ایلام نموده است.

طرح سیل بند منطقه بانبرز شهر ایلام نزدیك به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیكی دارد كه در صورت تأمین اعتبار لازم ظرف چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.