شناسهٔ خبر: 62023 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

نظام مند شدن تردد مسافران در پایانه مرزی بیله سوار

جلسه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت:با نظام مند شدن تردد مسافران در پایانه مرزی بیله سوار رانندگان شخصی مجاز به سوار کردن مسافر در داخل پایانه مرزی بیله سوار نیستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل،علی رحمتی نیز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سخن می گفت با بیان این مهم افزود : ۶۰ دستگاه خوردرو پلاک عمومی با تسهیلات چهار درصد به ناوگان بیله سوار اضافه شده تا تردد مسافران خارجی از لحاظ کیفی و کمی افزایش یابد.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل با بیان اینکه رانندگان شخصی مجاز به سوار کردن مسافر در داخل پایانه مرزی نیستند، تصریح کرد: بخش مسافرکشی این پایانه نظام مند شده و شاهد کاهش شکایات از سوی اتباع خارجی هستیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل از افتتاح فاز دوم پایانه مرزی بیله سوار با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان که شامل ۹ هکتار محوطه سازی است در آینده نزدیک خبر داد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل نیز گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل یک استان مرزی است در طول سال مسافران زیادی از کشور آذربایجان به کشورمان و به ویژه استان اردبیل مسافرت می کنند که نیاز است زیرساخت های مناسب در زمینه های مختلف تامین شود.

یوسف خدادادی با بیان اینکه مشکلاتی از قبیل حمل و نقل، اسکان مسافران، گمرک و سرمایه گذاری وجود دارد، افزود: با اقدامات انجام شده و تصمیماتی که گرفته شد در آینده شاهد حل بسیاری از مشکلات پیش رو خواهیم بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه تشکیل آژانس های گردشگری سلامت دست دلالان دارو در پایانه بین المللی بیله سوار را کوتاه می کند افزود: با ساماندهی مسافرکش های بین راهی که از مرز بیله سوار تردد می کنند شاهد حل بسیاری از ناهنجاری های پیش آمده خواهیم بود.

وی گفت: هماهنگی های لازم انجام شده تا دانشگاه علوم پزشکی نظارت های کافی را در مراکز درمانی انجام دهد تا توریست سلامت در استان در مسیر درستی حرکت کرده و جلو قاچاق دارو و نیز سو استفاده مالی از اتباع خارجی گرفته شود.