شناسهٔ خبر: 62064 - سرویس بنادر و دریانوردی

مشاور عالی فرمانده کل قوا در بازدید از بندر شهید رجایی مطرح کرد

مطالعات هوشمندسازی بندر شهید رجایی انجام شد

جلسه دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور نیروهای مسلح گفت: توسعه بندر شهید رجایی به تقویت اقتصاد ملی کشور و نهادینه شدن توسعه دریامحور کمک خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یحیی رحیم‌ صفوی در بازدید از بندر شهید رجایی، افزود: استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های دریایی به ویژه استان هرمزگان منجر به تقویت اقتصاد ملی کشور و نهادینه شدن توسعه دریامحور در میان مسئولان شود.

وی تصریح کرد: دستاوردهای که بنادر طی سال‌های اخیر به دست آوردند قابل‌تمجید است از اینرو ضرورت دارد که برای توسعه بنادر استراتژیک و حتی بنادر کوچک برنامه‌های توسعه‌ای تعریف کرد.

همچنین اله‌مراد عفیفی‌پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، گفت: مطالعات هوشمندسازی بندر شهید رجایی و تبدیل شدن به یکی بندر سبز انجام شده و همچنین اقدامات لازم در زمینه پدافند غیرعامل در بزرگترین بندر تجاری کشور صورت گرفته است.

وی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های توسعه استان هرمزگان در حوزه دریایی و بندری به دلیل برخورداری از ۲۲۳۸ کیلومتر نوار ساحلی و بیش از ۷۰ بندر بزرگ و کوچک را برای مشاور عالی فرمانده کل قوا تشریح کرد و از اقدامات و دستاوردهای قابل توجه سازمان بنادر در زمینه توسعه گردشگری دریایی در سواحل و جزایر استان هرمزگان سخن گفت.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با همراهی جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی ‌از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران بازدید کردند.