شناسهٔ خبر: 62075 - سرویس استان‌ها

مشاور معاون وزیر راه و شهرسازی استان تاکید کرد؛

مشارکت بخش خصوصی در کنار دولت لزوم اجرای برنامه جامع اقدام مشترک باز آفرینی

نشست مشارکت بخش عمومی یعنی شهرداریها و بخش خصوصی یعنی مردم در کنار دولت می تواند به موفقیت برنامه جامع اقدام مشترک باز آفرینی شهری کمک بسیاری کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس ، مسعود تاران تاش مشاور مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران در جلسه‌ای که با شهرداران و روسای شوراهای شهرستانهای استان فارس به منظور نحوه تدوین برنامه جامع اقدام مشترک در سالن اداره کل راه و شهرسازی فارس تشکیل شد افزود: در تدوین برنامه ملی باز آفرینی به این نتیجه رسید که باید ارکان عمومی را که همان شهرداریها می باشد را وارد مشارکت کنیم.

وی خاطر نشان ساخت: ۲۵۰۰ محله که ۲۰ میلیون جمعیت در آن زندگی می کنند مورد هدف برنامه ملی باز آفرینی می باشد که سالانه برای اجرای باز آفرینی این محلات ۲۵ هزار میلیارد ریال می باشد.که سهم دولت سالانه ۸ هزار میلیارد ریال و شهرداریها ۷ هزار میلیارد ریال و بخش خصوصی سالانه ۱۰ هزار میلیارد ریال می باشد.

مسعود تاران تاش مشاور مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران اضافه کرد باید این دیدار را داشته باشیم که سرمایه گذاران پیمانکار نیستند بلکه به عنوان شریک محسوب می شوند که به عنوان مثال یکی از بهترین شرکای ما سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری‌ها می‌باشد.

مشاور معاون وزیر نیز در این جلسه پیرامون برنامه ملی باز آفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی فارس نیز در ادامه به ضرورت تهیه و تدوین برنامه جامع اقدام مشترک شهرسازی و ارسال فرم های تکمیل شده جهت برنامه زمانبندی به دبیرخانه ستاد استانی باز آفرینی (معاونت باز آفرینی شهری مسکن راه و شهرسازی فارس تاکید کرد.

وی به تشریح فرایند باز آفرینی، تخصیص اعتبارات و تهیه برنامه جامع باز آفرینی شهری پرداخت.

شایان ذکر است مهندس صادق مسعودی مدیر کل حوزه مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران نیز در این نشست حضور داشت.