شناسهٔ خبر: 62080 - سرویس مسکن و شهرسازی

در جشنوراه اختتامیه فیلم و عکس شهرهای جدید مطرح شد:

برگزاری جشنواره فیلم و عکس، آغاز مسیر توسعه فرهنگی - اجتماعی در شهرهای جدید است/ نقد شهر با ابزار هنر، یکی از کلیدی‌ترین راهبردهای توسعه شهری

ایمانی جاجرمی مشاور مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در امور اجتماعی با ارائه پیشنهاد ایجاد دبیرخانه دائمی برگزاری جشنواره‌های فیلم و عکس در شرکت عمران شهرهای جدید بیان کرد: بدون شک این اتفاق آغاز مسیر توسعه فرهنگی – اجتماعی در شهرهای جدید است که می تواند با حمایت مردم و مسئولین در سال‌های اتی نیز تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حسین ایمانی جاجرمی مشاور مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در امور اجتماعی طی سخنرانی در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم و عکس شهرهای جدید که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و استاندار فارس در شهر جدید صدرا برگزار شد بیان کرد: به اعتقاد من شهر خوب شهری است که اجازه دهد هنر، فرهنگ و خلاقیت در آن نه فقط برای نخبگان بلکه برای تمامی شهروندان وجود داشته باشد.

ایمانی جاجرمی ادامه داد: قطعا عدم دخالت و حضور مردم عادی در فضاهای هنری و فرهنگی باعث گریزان شدن آن‌ها از اینگونه محیط‌ها شده و از سوی دیگر هنرمندان ما را در فقر، گمنامی و انزوا فرو می‌برد.

وی در این خصوص تأکید کرد: امروز وقت آن رسیده تا این شرایط را تغییر داده و با برگزاری اینگونه مراسم‌ها گامی کوچک در مسیر تحقق اهدافمان برداریم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تمامی شرکت‌کنندگان در این جشنواره از بین مردم و شهروندان عادی شهرها بودند گفت: آثار ارسالی همه نشان‌دهنده هنر و خلاقیت شهروندان بوده که ما باید ضمن حمایت از آن‌ها زمینه برقراری دائم اینگونه مراسم‌ها را در شهرهای جدید فراهم کنیم.

ایمانی جاجرمی در ادامه سخنان خود با ارائه پیشنهاد ایجاد دبیرخانه دائمی برگزاری جشنواره‌های فیلم و عکس در شرکت عمران شهرهای جدید بیان کرد: بدون شک این اتفاق آغاز مسیر توسعه فرهنگی – اجتماعی در شهرهای جدید است که می تواند با حمایت مردم و مسئولین در سال‌های اتی نیز تداوم داشته باشد.

حاجی‌پور مدیرعامل شهر جدید صدرا نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه خوشبختانه جشنواره فیلم و عکس شهرهای جدید با استقبال خوبی از سوی مردم روبه رو شد گفت: برای ما مهم بود تا شهروندان دغدغه‌های خود را در قالب آثار هنری عرضه کنند چراکه مطالبه گری آن‌ها یکی از وجوه اصلی تمایز این نمایشگاه با موارد مشابه آن به شمار می‌رفت.

وی با تأکید براینکه نقد شهر با ابزار هنر یکی از کلیدی‌ترین راهبردهای توسعه شهری محسوب می‌شود گفت: قطعا پیش از آنکه به شهرها به عنوان یک پدیده کالبدی نگاه کنیم باید آن را به عنوان یک پدیده فرهنگی در نظر گیریم و در قالب رویکردهای اجتماعی آن را تلقی کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از کتاب اولین جشنواره فرهنگی – هنری فیلم و عکس شهرهای جدید با حضور استاندار فارس، معاون وزیر راه وشهرسازی، شهردار و مدیرعامل شرکت عمران شهر جدی صدرا رونمایی شد./