شناسهٔ خبر: 62235 - سرویس مسکن و شهرسازی

در جلسه بین شرکت عمران شهرهای جدید و هبیتات انجام شد:

بررسی اجرای طرح شهرهای هوشمند در چارچوب برنامه تدوین سیاست‌های شهری ایران

سر در ساختمان شرکت عمران شهرهای جدید جلسه تبادل نظر شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد درخصوص اجرای طرح شهرهای هوشمند در چارچوب برنامه تدوین سیاست‌های شهری ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در جلسه تبادل نظر شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد که با حضور اعضای هیئت مدیره شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید، بخش سیاست‌گذاری، تحقیق و توسعه دفتر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران، رئیس دفتر هبیتات تهران و کارشناسان این دفتر برگزار شد، رئیس واحد برنامه‌ریزی منطقه‌ای و کلانشهری بخش برنامه‌ریزی و طراحی شهری هبیتات و همچنین مشاور هبیتات در طرح سیاست‌های شهری به طرح مباحث مربوط پرداختند و موضوع پروژه شهرهای هوشمند در چارچوب این طرح کلان را مورد بررسی قرار دادند.

پس از تبادل نظر طرفین درخصوص امکان‌پذیری اجرای ایده شهرهای جدید هوشمند در ایران، بازدید از شهر جدید پرند به منظور ارزیابی و انتخاب شهر پایلوت نیز صورت پذیرفت.

گفتنی است برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) برای زندگی شهری بهتر تلاش می‌کند و رسالت هبیتات ترویج و ارتقاء توسعۀ اجتماعی و زیست‌محیطی اسکان بشر و دست‌یابی به هدف مسکن درخور برای عموم است.

 هبیتات می‌کوشد تا با پیشگامی در فرایند شهری‌شدن و ترویج تغییر سیاست‌ها، روش‌ها و نگرش‌های مقابله با نیازهای توسعۀ شهری، رشد شهرها و مناطق روستایی را به فرصتی برای توسعه تبدیل کند؛ فرصتی فراگیر برای همۀ شهروندان.

دفتر هبیتات در ایران در سال ۱۳۸۸ با تمرکز بر موضوع کاهش آثار خطرات و بلایای طبیعی و بر اساس موافقت‌نامه‌ای بین برنامه اسکان بشر ملل متحد و دولت جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد./